۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۰
تصویب یارانه مصرف نهاده سورگوم

تصویب یارانه مصرف نهاده سورگوم

وزارت جهاد کشاورزی اختصاص یارانه برای مصرف سورگوم را به منظور رقابت پذیری این گیاه کم آب بر نسبت به ذرت دانه ای وارداتی برای تامین خوراک دام و طیور و توسعه کشت آن در کشور مصوب کرد.

به گزارش بازار، احمدرضا سید علیان مدیرکل دفتر بهبود تغذیه و جایگاه دام وزارتخانه با بیان این مطلب گفت: در جلسه تحول، نوآوری و یشرفت با حضور سرپرست وزارت جهاد کشاورزی، مقرر و مصوب شد برای مصرف سورگوم در خوراک دام و طیور و به منظور رقابت پذیری و جایگزینی آن با ذرت که با ارز نیمایی وارد کشور می شود، یارانه تعلق بگیرد.

سید علیان افزود: پیشنهاد ما مبنی بر ایجاد زیرساخت فروش سورگوم و سایر گیاهان کم آب بر و مقاوم به کم آبی و شوری دربازارگاه برای جایگزینی با ذرت و سویا مورد موافقت قرار گرفته و این زیرساخت اکنون توسط معاونت توسعه بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی برای ۱۳ قلم کالای کشاورزی و در گام نخست برای کنجاله سویا و سورگوم آماده شده است.

وی اظهار داشت: پیشنهاد ما اختصاص یارانه به میزان حدود ۱۵ درصد قیمت سورگوم است، اما معاونت برنامه ریزی و اقتصادی و معاونت توسعه بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی در حال بررسی و تعیین مقدار یارانه هستند.

مدیرکل دفتر بهبود تغذیه و جایگاه دام وزارتخانه ادامه داد: پیش بینی می شود تا یک ماه آینده مقدار یارانه مصرف سورگوم تعیین و اعلام شود تا تاثیرش را بر کشت این گیاه در سال جاری بگذراد.

کد خبر: ۲۲۳٬۳۱۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha