۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۱
افزایش سقف تسهیلات صندوق حمایت از صنایع پیشرفته
مدیرعامل صندوق حمایت از صنایع پیشرفته اعلام کرد

افزایش سقف تسهیلات صندوق حمایت از صنایع پیشرفته

نادری منش، مدیرعامل صندوق حمایت از صنایع پیشرفته گفت: سقف تسهیلات ارائه شده به واحدهای تولیدی از ۵ میلیارد تومان به حدود ۲۵ میلیارد تومان افزایش یافت.

به گزارش بازار، محسن نادری منش مدیرعامل صندوق حمایت از صنایع پیشرفته در نشست با خبرنگاران گفت: صندوق حمایت از تسهیلات و توسعه صنایع پیشرفته پیش‌تر در حوزه‌های مختلف الکترونیک فعالیت می‌کرد که با همکاری دولت، مجلس و وزارت صمت سایر صنایع مانند فناوری‌های زیستی، سامانه‌های هوشمند، فناوری نانو، تجهیزات پیشرفته پزشکی و هوا و فضا نیز به آن پیوستند.

وی افزود: سرمایه این صندوق بیش از ۱۰ برابر افزایش یافته طوری که در حال حاضر هزار و دویست میلیارد تومان سرمایه دارد و در تلاش هستیم این سرمایه را برای حمایت از صنایع به ۵ هزار میلیارد تومان برسانیم.

وی ادامه داد: حمایت‌های این صندوق شامل ۳ رکن تسهیلات، ضمانت نامه‌ها و سرمایه گذاری خطرپذیر است و به عنوان صندوقی دولتی از بنگاه‌های خصوصی حمایت می‌کند.

مدیرعامل صندوق حمایت از صنایع پیشرفته گفت: از بنگاه‌های در حال رشد که مشکلاتی از جمله انتقال دانش، نمونه سازی ها، تولید انبوه، شرکت در نمایشگاه ها، فعالیت‌های آموزشی و دیگر دغدغه‌هایی که دارند، با بررسی مشکلات در صندوق و طراحی برنامه مدون حمایت می‌کنیم.

نادری منش با اشاره به اینکه نرخ تسهیلات ما بر اساس مصوبات نسبت به نرخی که شورای اعتبار اعلام می‌کند بین ۸ الی ۲۰ درصد است، گفت: با در نظر گرفتن یک دوره تنفس ۶ ماهه، سرمایه در گردش ۱۸ الی ۲۰ ماهه اعطا می‌شود.

وی افزود: سال گذشته حدود ۳هزار میلیارد تومان در صندوق‌های خطرپذیر در اختیار متقاضیان قرار گرفت و امیدواریم این نرخ به ۵ هزار میلیارد تومان برسد.

مدیرعامل صندوق حمایت از صنایع پیشرفته با بیان اینکه در حال حاضر ۳ صندوق در حال راه اندازی است، گفت: ضمانت نامه‌هایی که در اختیار صنایع قرارمی گیرد ۱۰۰ میلیارد تومان است.
نادری منش افزود: سال گذشته ۵ هزار متقاضی گرفتن تسهیلات مختلف وجود داشت بنابر این افزایش سرمایه صندوق می‌تواند پاسخگویی به متقاضیان را فراهم کند.

وی ادامه داد: با همکاری سایر صندوق‌ها از جمله صندوق‌های نوآوری و شکوفایی امسال ۲ صندوق فرابورس، یک صندوق در حوزه صنایع الکترونیک به ارزش ۳۰۰ میلیارد تومان، صنایع با فناوری بالا (های تک) ۳۵۰ میلیارد تومان و صندوقی با همکاری ایمیدرو برای هوشمندسازی معادن با حدود هزار میلیارد تومان ایجاد شد.

وی گفت: ما در اعطای تسهیلات رشدی ۳ برابری داشتیم و از اعطای تسهیلات به تهران ۲۰ درصد کم و در مقابل به استان‌ها اضافه کردیم؛ استان‌های خراسان رضوی، فارس، یزد و آذربایجان شرقی بیشترین تسهیلات را دریافت نموده اند.

رئیس صندوق حمایت از صنایع پیشرفته افزود: تا ۳ سال پیش تقاضاها معطوف به تهران بود و برای آن که بتوانیم استان‌های مختلف را هم فعال کنیم، نمایندگی‌های استان‌ها فعال شد؛ در حال حاضر در ۱۱ استان نمایندگی فعال داریم و بر اساس ظرفیت‌های هر استان صنایع پیشرفته شان را توسعه می‌دهیم.

کد خبر: ۲۲۳٬۲۸۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha