بخش خصوصی، ظرفیت‌های موجود را به فرصت اشتغال آفرینی تبدیل کند
در نشست هیات نمایندگان اتاق قزوین مطرح شد

بخش خصوصی، ظرفیت‌های موجود را به فرصت اشتغال آفرینی تبدیل کند

استاندار قزوین با اشاره به ظرفیت‌های این استان، گفت: سرمایه‌گذاری با برنامه و مدون از سوی بخش خصوصی، می‌تواند این ظرفیت‌ها را به فرصتی برای اشتغال آفرینی گسترده تبدیل کند.

به گزارش بازار به نقل از اتاق ایران، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی قزوین گفت: تمامی سعی فعالان اقتصادی و اتاق قزوین بر این است که به روند تولید و صنعت استان کمک کنیم و اهتمام اتاق به‌عنوان بازوی مشورتی استانداری و دستگاه‌های اجرایی، بر این است که بعضی از مشکلات آنی اقتصاد استان را در کوتاه‌مدت رفع کنیم.

مهدی عبدیان در نشست هیات نمایندگان اتاق قزوین با استاندار، افزود: قصد داریم با کمک تجار فعال در کشورهای همسایه به‌ویژه عراق، مبادلات تجاری با این کشورها را افزایش دهیم و امیدواریم در ماه‌های آینده، ضمن پذیرش یک هیات تجاری از عراق ر در استان قزوین، به‌زودی نمایشگاه عرضه محصولات تولید استان در عراق را نیز افتتاح کنیم.

وی خاطرنشان کرد: هدفمندسازی پذیرش هیات‌های تجاری از سایر کشورها، تأکید بر سلامت اعضای اتاق و فعالان اقتصادی استان بر اساس برنامه‌های در دست تدوین، فعال‌سازی کمیسیون‌های تخصصی اتاق و همچنین برگزاری دوره‌های رایگان آموزشی برای متقاضیان دریافت کارت بازرگانی از برنامه‌های ما در اتاق قزوین است.

عبدیان در پایان یادآور شد: تمامی سعی و کوشش ما در دور ششم فعالیت اتاق قزوین، تغییر وضعیت اقتصادی استان است.

در این نشست، استاندار قزوین نیز با تأکید بر نقش بی‌بدیل اتاق در اقتصاد استان، گفت: قزوین یکی از معدود استان‌های کشوراست که اکثر سرمایه‌گذاری‌ها در آن توسط بخش خصوصی صورت گرفته است و در این زمینه جزو استان‌های پیشرو و پیشتاز کشور محسوب می‌شود.

مهدی اعلایی، افزود: خوشبختانه با ترکیبی که در این جلسه مشاهده می‌شود؛ معلوم است عصر رقابت‌ها در جریان انتخابات اتاق به پایان رسیده و با تعامل و همگرایی همه نگاه‌ها و سلیقه‌ها می‌توان نقش‌آفرینی بی‌بدیل اتاق بازرگانی در بهبود اقتصاد استان را انتظار داشت.

وی خاطرنشان کرد: مشکل تأمین مالی برای پروژه‌های عظیم اقتصادی که عمدتاً با وابستگی بیش از ۸۰ درصد به منابع بانکی انجام می گرد؛ در دوران اوج تورم و سیاست انقباضی دولت‌ها، محتاج بازنگری و ارائه راهکارهای مؤثر و کاربردی توسط بخش خصوصی است و در این زمینه اتاق بازرگانی می‌تواند روش‌های جدید تأمین منابع مالی را پیشنهاد داده و به مرحله اجرا برساند.

اعلایی تصریح کرد: متأسفانه استان قزوین در زمینه معرفی توانمندی‌های خود یک استان تقریبا ناشناخته در سطح کشور است و جا دارد پتانسیل‌های بی‌نظیر این استان همانند خانه‌های زیبای تاریخی با یک سرمایه‌گذاری خرد اما دارای برنامه و مدون از سوی بخش خصوصی به فرصتی برای اشتغال آفرینی گسترده و بازشناسی قزوین به‌عنوان مقصد گردشگری تبدیل شود که این مهم توسط اتاق بازرگانی قابل اجراست.

وی ضمن تأکید بر استقلال ذاتی اتاق قزوین به‌عنوان پایگاه اصلی اقتصاد و بخش خصوصی استان تأکید کرد: اتاق تنها باید فعالیت اقتصادی داشته باشد و در این راستا از تمامی حمایت‌های قانونی استانداری و دستگاه‌های اجرایی برخوردار خواهد بود.

استاندار قزوین در پاسخ به پیشنهاد رئیس اتاق قزوین، برگزاری ادواری جلسات شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی و ستاد تسهیل استان در ساختمان اتاق قزوین را ممکن دانست.

در پایان این نشست نیز، رئیس اتاق قزوین، مجید آهنگریان، نائب رئیس اول اتاق را به‌عنوان مشاور اقتصادی استاندار معرفی کرد.

کد خبر: ۲۲۳٬۲۴۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha