۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۳
تولید ۱.۲ میلیارد کیلووات ساعت انرژی برق در نیروگاه نکا
مدیرعامل تولید برق نکا اعلام کرد؛

تولید ۱.۲ میلیارد کیلووات ساعت انرژی برق در نیروگاه نکا

نکا- مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق نکا از تولید بیش از یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون کیلووات ساعت انرژی خالص طی دو ماه در این نیروگاه خبر داد و گفت: این میزان رشد ۱۰ درصدی را نشان می دهد.

به گزارش بازار به نقل از نیروگاه نکا، نوراله ادبی فیروزجائی اظهار داشت: در این دو ماه بیش از یک میلیارد و ۲۰۷ میلیون و ۹۰۰ هزارکیلو وات ساعت انرژی خالص در واحدهای بخاری و بلوک سیکل ترکیبی تولید و به شبکه سراسری برق کشور تزریق شد.

وی با بیان اینکه در دو ماه گذشته حدود ۸۳.۵ درصد انرژی تولیدی در واحدهای بخار و ۱۶.۵ درصد در بلوک سیکل ترکیبی بدست آمد افزود: در دو ماه ابتدای امسال ۱۲ درصد انرژی تعهدی سالانه نیروگاه، طبق برنامه محقق شد.

وی ادامه داد: برای ایجاد آمادگی تولید پایدار در دوران پیک مصرف فصل تابستان و با تلاش شبانه روزی کارکنان نیروگاه، تعمیرات دوره ای واحد های بخار و بلوک سیکل ترکیبی به پایان رسید و تعمیرات اساسی واحد دو گازی نیز روزهای پایانی خود را سپری می کند و گروه های مختلفی از کارکنان از حوزه های تعمیرات و بهره برداری با پشتیبانی کارکنان ستادی به طور پیوسته درتلاشند تا این واحد نیز پس از انجام تعمیرات، به شبکه سراسری برق کشور متصل شود.

نیروگاه شهیدسلیمی نکا با ۴ واحد بخاری ۴۴۰ مگاواتی، ۲ واحد گازی ۱۳۷.۶ مگاواتی و یک واحد بخار سیکلترکیبی با ظرفیت ۱۶۰ مگاوات و تأمین بیش از ۴ درصد برق کشور نقش موثری در پایداری شبکه سراسری برق کشور دارد.

کد خبر: ۲۲۳٬۱۵۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha