۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۷
«کارگروه رشد تولید» استان سمنان راه اندازی شد
رئیس صمت سمنان در گفتگو با بازار:

«کارگروه رشد تولید» استان سمنان راه اندازی شد

سمنان- احمدی، رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان سمنان از راه اندازی کارگروه رشد تولید به دبیری این سازمان در راستای تحقق شعار سال در استان خبر داد.

یادگار احمدی در گفتگو با خبرنگار بازار، ضمن بیان اینکه کارگروه رشد تولید استان سمنان ایجاد شده است، ابراز کرد: این کارگروه به دبیری سازمان صمت استان سمنان و با هدف تحقق بخشیدن به شعار سال همچنین رشد و رونق تولید و اشتغال راه اندازی شده است.

وی با بیان اینکه کارگروه مسائل و مشکلات واحدهای تولیدی استان سمنان را مورد بررسی قرار خواهد داد، افزود: انجام بازدید از واحدهای تولیدی و سپس برگزاری جلسات با حضور دستگاه های مرتبط با مشکل واحدهای تولیدی یکی از کارویژه های این کارگروه خواهد بود.

شناسایی موانع

رئیس صمت استان سمنان با بیان اینکه بررسی و شناسایی موانع و مشکلات رشد تولید از دیگر کارکرد های کار گروه رشد تولید استان است، بیان کرد: در کنار حصا مشکلات واحدهای تولیدی با حضور دستگاه های عضو، تلاش داریم تا اعطای مشوق های لازم در صورت احراز افزایش و رشد تولید و اشتغال را نیز به واحد های تولیدی استان در دستور کار قرار دهیم.

احمدی با بیان اینکه استانداری ریاست و مرکزیت ستاد رشد تولید استان را بر عهده خواهد داشت، ابراز کرد: اتاق بازرگانی و شرکت شهرک های صنعتی نیز در این کارگروه حضور خواهند داشت.

وی در پاسخ به سوالی پیرامون حضور دیگر اعضا و ارگان های دولتی و اجرایی در کارگروه رشد تولید استان سمنان افزود: بانک های عامل برای تسهیلات و تامین مالی، مالیات و اقتصاد دارایی و.... به تناسب در این کارگروه حضور دارند.

اعطای مشوق ها

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان سمنان افزایش ظرفیت واحدهای صنعتی و معدنی را یکی از هدف گذاری های ایجاد کارگروه رشد استان دانست و ابراز کرد: امید است بتوانیم با رفع موانع، شرایط را برای ارتقای تولید واحد های صنعتی و معدنی استان مهیا سازیم.

احمدی با بیان اینکه همه نوع واحد های تولیدی صنعتی و معدنی در این کارگروه حضور خواهند یافت تا مشکلات و موانع تولید و اشتغال آنها مورد بررسی قرار گیرد، ابراز کرد: هدفگذاری ما در حوزه صنعتی قطعات خودرو ، صنایع لاستیک ، پلاستیک و صنایع شیمیایی مرتبط با صنعت ساختمان و گروه صنعت دارویی است.

وی افزود: در این راه افزایش تولید واحدهای خودروساز، کمک به بکارگیری ظرفیت خالی موجود در صنعت داروسازی استان در بخش های دامی و انسانی و ایجاد ظرفیت جدید در بخش فرآوری با هدف ایجاد ارزش افزوده هدفگذاری شده و تلاش داریم به این امر دست یابیم.

جلوگیری از خام فروشی

رئیس سازمان صمت استان سمنان با بیان اینکه در بخش معدنی نیز جلوگیری از خام فروشی یکی از اهداف تعیین شده برای کارگروه رشد تولید است، ابراز کرد: ارتقای فرآوری و همچنین جلوگیری از خام فروشی در این زمینه هدفگذاری شده است.

احمدی با بیان اینکه استفاده از ظرفیت های بالقوه در راستای ایجاد اشتغال از دیگر موضوعاتی است که در کارگروه لحاظ می شود، ابراز کرد: افزایش ظرفیت تولیدی معادن غیر فعال از مهمترین اهداف ایجاد کارگروه رشد تولید در سمنان است.

کد خبر: ۲۲۳٬۱۴۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha