۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۴۹
 ‌چین جایگزین آمریکا در بازار اروپا می‌شود؟

‌چین جایگزین آمریکا در بازار اروپا می‌شود؟

وال استریت ژورنال گزارش داد نماینده ویژه چین در سفر به کشورهای اروپایی، از آن‌ها خواست چین را جایگزین تجاری و اقتصادی برای آمریکا بدانند.

به گزارش بازار، وال استریت ژورنال گزارش داد لی هوی، نماینده ویژه چین در امور اوراسیا، از کشورهای اروپایی خواسته است که چین را به عنوان یک جایگزین تجاری و اقتصادی برای ایالات متحده آمریکا ببینند.

این روزنامه به نقل از مقامات غربی مطع از این مذاکرات نوشت که این دیپلمات چینی در سفر به ورشو، پاریس، کیف، برلین و بروکسل از دولت‌های اروپایی خواسته است که پکن را به عنوان یک جایگزین اقتصادی واشنگتن در نظر بگیرند.

پیش از این، لی هوی گفته بود، چین همیشه موضعی منطقی در قبال جنگ در اوکراین اتخاذ کرده است. به گفته وی، چین و اتحادیه اروپا در این موضوع (جنگ اوکراین) اتفاق نظر دارند.

روزنامه «واشنگتن پست» نیز روز گذشته از آمادگی چین برای گسترش همکاری با روسیه پس از اجلاس سران گروه هفت به دلیل بدتر شدن روابط با کشورهای غربی خبر داد.

چند روز پیش شی جین پینگ، رئیس جمهور چین تاکید کرد که روسیه و چین باید سطح همکاری‌های اقتصادی، تجاری و سرمایه گذاری بین خود را افزایش دهند.

رئیس جمهور چین بر لزوم گسترش دامنه مبادلات بشردوستانه بین دو کشور و ایجاد پیشرفت‌های جدید در توسعه روابط بین دو ملت تاکید کرد.

بر اساس گمرک چین، تجارت بین روسیه و چین در سال ۲۰۲۲، ۲۹.۳ درصد رشد داشته است و به رکورد ۱۹۰.۲۷۱ میلیارد دلار رسید.

کد خبر: ۲۲۳٬۱۲۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha