۱۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۳
انتقاد فعالان اقتصادی از اجرایی نشدن مصوبات دولت برای مقابله با کرونا
در نشست کمیته واکاوی پروتکل‌های کرونا مطرح شد

انتقاد فعالان اقتصادی از اجرایی نشدن مصوبات دولت برای مقابله با کرونا

کمیته واکاوی پروتکل‌های کرونا که به همت سه اتاق بازرگانی، تعاون و اصناف تشکیل شده است، پنجمین نشست خود را با حضور اعضا برگزار کرد. در این نشست بر لزوم شفاف‌سازی دولت و بیان واقعیت‌های اقتصادی تأکید شد.

به گزارش بازار به نقل از اتاق ایران، کمیته واکاوی پروتکل‌های کرونا که به همت سه اتاق بازرگانی، تعاون و اصناف تشکیل شده است، پنجمین نشست خود را با حضور اعضا برگزار کرد. اعضای این کمیته ضمن ابراز نگرانی از شیوع موج دوم و سوم کرونا در آبان و آذرماه سال جاری، بر ضرورت آمادگی دولت و تجهیز بخش خصوصی برای مقابله با پیامدهای اقتصادی ناشی از شیوع این ویروس از الان تاکید کردند.

احمد پور فلاح مشاور ارشد رئیس اتاق ایران در ابتدای این نشست، ضمن تشریح اقدامات اتاق ایران برای مقابله با کرونا، به انتقاد از عدم اجرایی شدن مصوبات دولت در راستای مقابله با کرونا از سوی دستگاه‌های اجرایی پرداخت.

او با بیان این نکته که امروز دولت به دلیل مواجه با شرایط سخت تحریمی و همچنین محدودیت‌های ناشی از شیوع کرونا توان حمایت همه‌جانبه از صنوف مختلف کشور را ندارد، تصریح کرد: آنچه برای بخش خصوصی اهمیت دارد بیان واقعیت‌ها و ارائه تصویری شفاف از شرایط اقتصادی است.

پس از آن، نمایندگان بخش‌های اتاق ایران به تشریح اقدامات زیرمجموعه خود برای مقابله با ویروس کرونا پرداختند. بر اساس گزارش‌های ارایه شده، اتاق ایران به عنوان پارلمان بخش خصوصی از زمان آغاز ویروس کرونا در کشور با ارسال نامه‌های مختلف به رئیس جمهوری، معاون اول او و رئیس کل بانک مرکزی پیشنهادهای مشخص بخش خصوصی را برای جبران خسارت‌های اقتصادی ناشی از کرونا مطرح کرده است که از مجموع ۱۳ نامه ارسال شده، ۸ پیشنهاد مشخص بخش خصوصی از جمله تمدید مهلت بخشودگی جرایم کارفرمایان و برگزاری مجامع عمومی شرکت‌ها و ... به نتیجه رسیده و با موافقت دولت همراه بوده است.

انتقاد از بخشنامه بانک مرکزی در خصوص رفع تعهد ارزی صادرکنندگان و وضعیت فعلی بازار سرمایه از دیگر موضوعاتی بود که در این نشست مطرح شد.

کد خبر: ۲۲٬۳۱۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha