۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۸
 احتمال رکود اقتصادی انگلیس در سال ۲۰۲۴ میلادی

احتمال رکود اقتصادی انگلیس در سال ۲۰۲۴ میلادی

اقتصاددانان پیش‌بینی می‌کنند بانک مرکزی انگلیس احتمالاً اقتصاد این کشور را به سمت رکود سوق خواهد داد تا تورم را مهار کند.

به گزارش بازار، اقتصاددانان به ریشی سوناک (نخست‌وزیر انگلیس) هشدار داده‌اند که اقتصاد انگلیس ممکن است در سال آینده دچار رکود شود؛ زیرا بانک مرکزی انگلیس احتمالاً مجبور می‌شود نرخ بهره را قبل از انتخابات عمومی بعدی به بیش از ۵ درصد افزایش دهد تا تورم را مهار کند.

اقتصاددانان معتقدند بانک مرکزی انگلیس زمینه را برای افزایش بیشتر هزینه‌های استقراض در وام‌های مسکن و وام‌ها برای میلیون‌ها خانوار فراهم کرده است.

در پایانِ هفته‌ای سرشار از تحولات نگران‌کننده اقتصادی، از جرمی هانت، وزیر دارایی انگلیس، به‌شدت انتقاد شد؛ زیرا به نظر می‌رسید معتقد است با وجود فشارهایی که قبلاً در اثر بحران هزینه‌های زندگی بر خانواده‌ها وارد شده بود، این بهایی است که باید پرداخته شود.

کِر اِستارمر (Keir Starmer)، رهبر حزب کارگر انگلیس، اظهار کرد: ۱۳ سال بعد از شروع به کار این دولت، تقریباً حال هیچ‌کس بهتر نیست. من واقعاً نگران وام مسکن هستم. مردم برای پرداخت قبوض با مشکل مواجه هستند. وام مسکن بخش بزرگی از مشکلات مردم است.

جَگجیت چادا (Jagjit Chadha)، مدیر مؤسسه ملی تحقیقات اقتصادی و اجتماعی، اظهار کرد که اگر افزایش نرخ بهره همچنان ادامه یابد، «ما در خطر مهندسی رکود هستیم».

کد خبر: ۲۲۳٬۰۹۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha