۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۹
منطقه صنعتی عطا آباد از کمبود نیروی کار در مضیقه است
مدیرعامل شرکت تولیدی مبلمان صحرای گلستان:

منطقه صنعتی عطا آباد از کمبود نیروی کار در مضیقه است

گرگان- بابایی، مدیرعامل شرکت تولیدی مبلمان برادران بابایی صحرای گلستان با بیان اینکه منطقه صنعتی عطا آباد از کمبود نیروی کار در مضیقه است، گفت: نیروی متخصص توسط مراکز آموزشی تربیت شود.

محمود بابایی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: بناهایی که در عطاآباد ساخته شده به واسطه بافت روستایی آن مناسب کار برای کارگاه های مبل سازی نیست به همین خاطر قرار شد شهرک صنعتی مخصوص مبلمان در عطاآباد ایجاد شود.

مدیرعامل شرکت تولیدی مبلمان برادران بابایی صحرای گلستان با بیان اینکه ساخت شهرک صنعتی در مراحل ابتدایی قرار دارد، افزود: امیدواریم با ایجاد این شهرک مشکل فضای کار، تولیدکنندگان مرتفع شود.

او کمبود برق را به عنوان دومین مشکل تولیدکنندگان برشمرد و گفت: به دلیل نبود زیرساخت مناسب در این منطقه هنگام استفاده از دستگاه، ناگزیربه خاموشی تمامی دستگاه های برقی هستیم حالا شما درنظر بگیرید ساکنان روستا هنگام فعالیت کارگاه های تولید به دلیل کمبود برق با چه مشکلاتی دست و پنجه نرم می کنند.

این فعال اقتصادی نیاز تولیدکنندگان صنعت مبل را به سرمایه در گردش زیاد دانست و افزود: بهتر است برای تسریع در توسعه این صنعت، مدیران ارشد استان نسبت به تخصیص تسهیلات با بهره پائین و دارای تنفس اقدام کنند.

بابایی از کمبود نیروی انسانی به عنوان یک معضل جدی در این صنعت یاد کرد و ادامه داد: با وجود اینکه در کشور آماری از بیکاری جوانان مطرح می کنند، این صنعت استان نیازمند جمعیت زیادی از افراد بیکار برای اشتغال است که می توان از آن به عنوان ظرفیت برای رفع مشکل بیکاری بهره برد.

مدیرعامل شرکت تولیدی مبلمان برادران بابایی صحرای گلستان با بیان اینکه منطقه صنعتی مانند عطا آباد از کمبود نیروی کار در مضیقه است، افزود: نیروی کار هم لزوما نباید دارای تخصص باشد ضمن اینکه این صنعت پیچیدگی زیادی ندارد و یادگیری آن دشوار نخواهد بود.

وی ادامه داد: اگر بنا به تدوین برنامه در افق بلند مدت برای توسعه این صنعت در استان باشد، وجود نیروی متخصص و تربیت و پرورش نیرو توسط مراکز آموزشی مرتبط یک ضرورت خواهد بود.

او با بیان این مطلب که بسیاری از متقاضیان خرید مبل، خواستار تهیه این محصول با قیمتی کمتر از عرف بازار هستند، افزود: برای تامین نیاز این افراد برخی واحدهای تولیدی کالای درجه دو یا سه تولید می کنند اما مدنظر تولیدکنندگان همواره تولید کالای درجه یک و باکیفیت است.

این تولیدکننده مبل در عطاآباد خواستار بازارشناسی و بازاریابی این کالاها در کشورهای همسایه شد و اضافه کرد: به نظرم عراق، ازبکستان، قزاقستان از جمله بازارهای هدفی هستند که با اعزام رایزن اقتصادی به آن، شرایط صادرات مبل به این کشورها را فراهم خواهد کرد.

بابایی بی ثباتی بازار و افزایش نرخ ارز در سال گذشته را باعث خسارت تولیدکنندگان این صنعت در عطاآباد دانست و افزود: سال گذشته با وجود ثبت سفارش های زیاد، قادر به تولید نبودیم چراکه در مدت کوتاهی قیمت مواد اولیه به میزان قابل توجهی افزایش یافت.

او در خاتمه افزایش قیمت مواد اولیه در سال گذشته را دست کم ۷۰ درصد اعلام کرد و گفت: به واسطه وجود این بی ثباتی قیمت در بازار، بسیاری از تولیدکنندگان سفارش های ثبت شده را، لغو کردند چون ساخت این محصول با توجه به افزایش چند برابری مواد اولیه برای آنها حاشیه سودی نداشت.

کد خبر: ۲۲۳٬۰۵۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha