۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۷
سالانه ۱۸۰ هزار واحد آپارتمان خواهیم ساخت| اجاره داری حرفه ای در تهران اجرایی می شود
شهردار تهران در گفتگو با بازار:

سالانه ۱۸۰ هزار واحد آپارتمان خواهیم ساخت| اجاره داری حرفه ای در تهران اجرایی می شود

علیرضا زاکانی گفت: برای تامین مسکن کارکنان شهرداری، عرضه برای تنظیم بازار مسکن و فروش متری و همچنین برای اجاره داری حرفه ای سالانه ۱۸۰ هزار واحد مسکن خواهیم ساخت.

بازار؛ گروه مسکن: در سال های اخیر نابسامانی های بازار مسکن باعث شده قیمت ها به صورت هیجانی بالا برود، از این رو بسیاری از کارشناسان اقتصادی معتقدند وضعیت این بازار حل نمی شود، مگر اینکه دستگاه های مختلف از جمله شهرداری تهران وارد معقوله تنظیم بازار شوند. شهردار تهران در گفتگو با خبرنگار بازار در این باره گفت: شهرداری مسئولیت مستقیم در تنظیم بازار مسکن ندارد اما براساس مسئولیتی که در جامعه احساس می کنیم، به همین دلیل کمیته ای جهادی در شهرداری راه اندازی کردیم و در راستای فعالیت این کمیته ساخت ۵۰۰ هزار واحد آپارتمان تفاهم شده است.

علیرضا زاکانی با بیان اینکه در مقطع کنونی ساخت ۵۰ هزار واحد آپارتمان از پروژه های مسکن شهرداری شروع شده است، افزود: تعهد ما سخت ۱۸۰ هزار آپارتمان به صورت سالانه است که به صورت متری، اجاره داری حرفه ای و ... اجرایی می شود. فروش متری مسکن در تهران خواهد بود و میزان عرضه براساس قدر و سهم شهداری در پروزه خواهد بود.

او افزود: با توجه به اینکه بخشی از این مسکن های که ساخته می شود برای تامین مسکن کارکنان و بخشی هم برای تنظیم بازار مسکن و عرضه برای مردم است بخشی هم به صورت فروش متری و بخشی هم برای اجاره داری ساخته خواهد شد، به همین دلیل میزان عرضه مسکن به صورت فروش متری در بورس هنوز مشخص نیست و با توجه به اینکه برنامه ما افزایش ساخت مسکن در سال است میزان عرضه هم بیشتر خواهد شد.

زاکانی با بیان اینکه ۳۴ هزار واحد آپارتمان برای شهرداری و بر مبنای همان سه هدف تعیین شده در نظر گرفته شده است، گفت: هرچقدر مسکن به صورت فروش متری و ... انجام می شود بر مبنای الزاماتی است که با شرایط جامعه انتطباق خواهد داشت.

کد خبر: ۲۲۳٬۰۵۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha