سند برنامه هفتم توسعه اقتصادی موضوعات و چالش‌های زیادی دارد
رئیس اتاق خرم‌آباد:

سند برنامه هفتم توسعه اقتصادی موضوعات و چالش‌های زیادی دارد

خاکی، رئیس اتاق خرم‌آباد می‌گوید: پیش‌نویس سند برنامه هفتم توسعه نیازمند اصلاحات زیادی است و بخش خصوصی هراندازه بتواند در این زمینه کار کند، بازهم کم است.

به گزارش بازار به نقل از اتاق ایران، محمد خاکی رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرم‌آباد گفت: ما معمولاً از طریق گزارش‌های مرکز پژوهش‌های مجلس از لایحه و طرحی که برای تصویب به مجلس می‌رود، باخبر می‌شویم و آن را برای اظهارنظر به اتاق ارجاع می‌دهند؛ درحالی‌که بخش عمده فرایند تدوین و ارائه طرح گذشته و زمان زیادی رأی اظهارنظر و اصلاح باقی نمانده است.

خاکی در جلسه گردهمایی کمیسیون‌های اتاق خرم‌آباد، افزود: در شرایط فعلی، پیش‌نویس سند برنامه هفتم توسعه ارائه شده که موضوعات و چالش‌های زیادی دارد و بخش خصوصی هرچقدر بتواند در این زمینه کار کند، کم است؛ چراکه به اصلاحات زیادی نیاز دارد، این خود می‌تواند به‌عنوان یک موضوع مهم در دستور کار کمیسیون‌ها قرار گیرد.

وی ادامه داد: به فرض مثال در حوزه محیط‌زیست و روابط کارگری و کارفرمایی گپ‌های زیادی در این برنامه وجود دارد و بخش خصوصی و کمیسیون‌ها می‌توانند اصلاحات لازم را پیشنهاد دهند.

خاکی درباره قانون جهش تولید دانش‌بنیان خاطرنشان کرد: امیدواریم بتوانیم در این زمینه هم نقش مثبت و مؤثری داشته باشیم، و از ظرفیت این قانون استفاده کنیم.

وی با اشاره به اینکه انتخابات کمیسیون‌های تخصصی اتاق بازرگانی در ماه‌های آینده برگزار می‌شوند، اظهار کرد: این کمسیون‌ها به‌عنوان بازوان توانمند اتاق هستند و می‌توانند نقش مؤثری در تصمیم سازی صحیح ایفا کنند. همچنین تشکل‌ها و انجمن‌های تخصصی با نقش و تعامل سازنده‌ای می‌توانند با دستگاه‌های اجرایی و دولت ارتباط مناسبی داشته باشند.

خاکی افزود: طی سالیان مختلف که کمیسیون‌ها رو برگزار کردیم همواره آیین‌نامه را تقویت و اصلاح کرده‌ایم. به‌عنوان‌مثال آیین‌نامه طرح تیپ اتاق‌های بازرگانی این‌چنین بود که از بین اعضای هیات نمایندگان، رؤسای انجمن‌ها را انتصاب می‌کردند؛ اما ما این آیین‌نامه را اصلاح کردیم و دو سالی است که با انتخاب اعضای کمیسیون‌ها، هیات رئیسه انتخاب می‌شود.

رئیس اتاق خرم‌آباد خاطرنشان کرد: همواره به دنبال این بودیم که اگر مسئله و مشکلی در کمیسیون‌ها وجود دارد، درصدد حل آن برآییم.

وی بابیان اینکه کمیسیون‌ها برای انجام فعالیت‌هایشان نیازمند بودجه هستند، یادآور شد: در این دوره به نتیجه رسیدیم که برای هر کمیسیون بودجه‌ای مشخص کنیم تا آنها این امکان را داشته باشند که بسیاری از اموری که در نظر دارد را انجام دهد.

خاکی افزود: کمیسیونی می‌تواند بودجه بیشتری کسب کند که فعالیت‌های بیشتر و موثق‌تری داشته باشد.

کد خبر: ۲۲۳٬۰۳۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha