۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۵
نمایشگاه صنعت مالی  با حضور هیات های خارجی 
بازار گزارش می دهد؛

نمایشگاه صنعت مالی  با حضور هیات های خارجی 

در  نمایشگاه صنعت مالی یک هیات روسی  و رایزن هایی از کشورهای دیگر حضور خواهند داشت، به همین دلیل جذب سرمایه خارجی در بورس دنبال می شود.

بازار؛ گروه بورس: رییس شورای سیاستگذاری نمایشگاه پانزدهمین نمایشگاه مالی با اشاره به اینکه این دوره با دوره های دیگر متفاوت است، گفت: این نمایشگاه سالهای گذشته با عنوان بورس، بانک و بیمه برگزار می شد و امسال این نمایشگاه تابعی از شعار مهار تورم و رشد تولید نام گذاری شده است.
مهدی محمدی با بیان اینکه هدف ما در برگزاری این رویداد ارائه اطلاعات به مخاطبان عمومی و تخصصی است، افزود: هرگونه مشارکت کننده ای می توانند نیازهای اطلاعاتی خود را از این رویداد بهره برداری کند و بنا شده این نمایشگاه در مسیر تحقق شعار سال حرکت کرده است.
او با تاکید بر اینکه در سال های گذشته برگزاری نمایشگاه به دلیل کرونا با اختلالاتی مواجه بود، افزود: امسال بخش های دیگر مانند مالیات و گمرک هم در این نمایشگاه حضور پیدا کرده اند.

نمایشگاه در فضایی با رویکردی چند سویه اجرا خواهد شد و میز خدمت هم برای مسایل تخصصی وزارت اقتصاد دایر خواهد بود و مسئولانی از وزارت اقتصاد برای رسیدگی به مشکلات مردم حضور خواهند داشت

محمدی با اشاره به اینکه در بازار سرمایه توسعه و ترویج سهامداری غیر مستقیم، توسعه سواد مالی و بهبود شفافیت و... در دستور کار قرار دارد، افزود: همچنین در بخش بیمه توسعه ابزارها و محوریت دیجیتال و فناوری در پرداخت خسارت و ... است و در بخش بانکی هم بانکداری الکترونیک، شفافیت عملکرد بانک ها مهمترین رویکردها در نمایشگاه خواهد بود.
او با تاکید بر اینکه این نمایشگاه اثرات ملموسی در چشم انداز اقتصادی کشور دارد، اظهار کرد: نمایشگاه در فضایی با رویکردی چند سویه اجرا خواهد شد و میز خدمت هم برای مسایل تخصصی وزارت اقتصاد دایر خواهد بود و مسئولانی از وزارت اقتصاد برای رسیدگی به مشکلات مردم حضور خواهند داشت.
او در پاسخ به خبرنگار بازار گفت: رییس جمهور و وزیر اقتصاد معتقدند که ارتقای وضعیت اقتصاد ایران تنها از طریق شفافیت ممکن است ‌و سلسله کارهای از پژوهش تا اجرا انجام شده و در این نمایشگاه ارائه خواهد شد.

حضور گسترده شرکت های بورسی در نمایشگاه
همچنین مهدی حاجی وند عضو شورای سیاستگذاری نمایشگاه پانزدهمین صنعت مالی با اشاره به اینکه در بخش بورس سیاست سرمایه گذاری غیر مستقیم در بورس دنبال می شود، اظهار کرد: همچنین میزی مربوط به حقوق سهامداران در نمایشگاه برپا خواهد شد که موضوع شفافیت، سوت زنی و... با حضور کارشناسان حقوقی برگزار خواهد شد.
حاجی وند در پاسخ به خبرنگار تحلیل بازار با اشاره به اینکه جهاد تامین مالی اجرایی شده است، گفت: مدیران سازمان بورس برای جذب سرمایه گذاری حضور دارند و هیات روسی هم در این نمایشگاه حضور دارند و رایزن هابی از کشورهای دیگر هم در نمایشگاه صنعت مالی حضور دارند به همین دلیل جذب سرمایه خارجی در بورس دنبال می شود.
این نمایشگاه با زیربنای ۱۶ هزار با حضور ۲۰۰ مجموعه فعال در بخش مالی در تاریخ ۱۶ تا ۱۹ خرداد برگزار می شود که نسبت به سال گذشته ۲.۲ برابر استقبال قابل توجهی شده است. همچنین در این رویداد ۵ پنل بین المللی درباره بورس، بانک و بیمه برگزار خواهد شد.

کد خبر: ۲۲۳٬۰۰۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha