۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۷
دادوستد بیش از ۵۹ هزار میلیارد ریال حامل انرژی در اردیبهشت

دادوستد بیش از ۵۹ هزار میلیارد ریال حامل انرژی در اردیبهشت

بورس انرژی ایران در اردیبهشت‌ماه میزبان دادوستدهایی به ارزش نزدیک به ۶۰ هزار میلیارد ریال بود.

به گزارش بازار به نقل از بورس انرژی ایران، در ۱۹ روز معاملاتی دومین ماه از سال جاری، ۲۸۱ هزار و ۴۲۱ تن انواع حامل انرژی در تابلو نفت، گاز و سایر حامل‌های انرژی این رکن بازار سرمایه مورد مبادله قرار گرفت. ارزش ۹۰۹ معامله انجام‌شده در این تابلو بیش از ۵۳ هزار و ۹۲۱ میلیارد ریال بود که ۹۱ درصد ارزش کل معاملات بورس انرژی را به خود اختصاص می‌داد.

در تابلوی معاملات فیزیکی برق بورس انرژی ایران در ماهی که گذشت افزون بر ۴۵۹ میلیون کیلووات‌ساعت برق در ۶۸ معامله به ارزش ۴۷۲ میلیارد ریال میان تولیدکنندگان و متقاضیان برق رد و بدل شد. در این ماه همچنین شاهد تبادل مالکیت ۴۰ میلیون و ۳۳۶ هزار کیلووات‌ساعت در قالب اوراق سلف برق در۵۰ معامله بودیم که ارزشی بیش از ۳۷ میلیارد ریال را به ثبت رساند.

بورس انرژی همچنین در اردیبهشت‌ماه شاهد دست‌به‌دست‌شدن ۲۷ هزار برگه گواهی سپرده نفت خام و میعانات گازی به ارزشی افزون بر ۶۶۵ میلیارد و ۲۳۵ میلیون ریال بود که طی ۲۳ معامله در تابلو گواهی سپرده حامل‌های انرژی رقم خورد.

در ۱۹ روز معاملاتی ماهی که گذشت در بازار مصرف‌کنندگان بزرگ برق در تابلو اوراق گواهی ظرفیت نیز ۲۸ معامله انجام شد که طی آن ۴۹ هزار و ۲۶۶ برگه گواهی ظرفیت به ارزش بیش از ۳ هزار و ۳۱۳ میلیارد ریال مورد داد و ستد قرار گرفت.

تابلو اوراق سلف موازی استاندارد فرآورده‌های هیدروکربوری بورس انرژی نیز در اردیبهشت‌ماه شاهد خرید و فروش ۱۵۵ هزار و ۱۰۰ برگه سلف موازی استاندارد در ۴۰ معامله و به ارزشی بالغ بر ۸۳۳ میلیارد و ۴۸۰ میلیون ریال بود.

بورس انرژی در این ماه همچنین میزبان معاملات ۳۵ هزار گواهی سرمایه‌گذاری صندوق‌های قابل‌معامله به ارزش حدود ۳۴۷ میلیون ریال و ۳۴ قرارداد آتی به ارزش ۶ میلیارد ریال بود.

همچنین در این تابلو معاملات فرآورده‌های «نفتای کامل» و «آیزوریسایکل» در رینگ بین‌الملل و «گاز مایع» و «نفتا» در رینگ داخلی صدرنشین ارزش معاملات این ماه بورس انرژی ایران شدند.

کد خبر: ۲۲۳٬۰۰۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha