۱۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۷
ابلاغ ۳۸۲ میلیارد تومان تسهیلات به بانک‌های عامل استان سمنان
سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان خبر داد:

ابلاغ ۳۸۲ میلیارد تومان تسهیلات به بانک‌های عامل استان سمنان

سمنان- سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان از ابلاغ ۳۸۲ میلیارد تومان تسهیلات به بانک‌های عامل استان خبر داد و گفت: این اعتبار برای جبران مشکلات اقتصادی ناشی از کرونا ابلاغ شد.

به گزارش خبرنگار بازار، حبیب‌الله خجسته پور ظهر سه‌شنبه در جلسه شورای هماهنگی بانک‌های استان سمنان به میزبانی استانداری ضمن بیان اینکه شیوع کرونا ویروس خسارت‌های مالی و اقتصادی به همراه داشته است که جبران آن در دستور کار قرار دارد، اظهار داشت: با پیگیری‌های انجام‌شده و مساعدت بانک‌های عامل ۳۸۲ میلیارد تومان تسهیلات، برای جبران عقب‌ماندگی اقتصادی ناشی از شیوع کرونا ویروس در استان ابلاغ شد.

وی با اشاره به اینکه گروه‌های آسیب‌دیده در این‌ طرح برای دریافت تسهیلات به ۱۴ رسته تقسیم‌بندی شدند، افزود: لازم است تا دستگاه‌های اجرایی مرتبط و بانک‌ها در این حادثه به پشتیبانی گروه‌های آسیب‌دیده بپردازند.

ضرورت پرداخت ۱۰۰ درصدی تسهیلات ابلاغ‌شده
سرپرست هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان خاطرنشان کرد: رفع بسیاری از محدودیت‌ها و ممنوعیت‌ها برای پرداخت تسهیلات ویژه افراد آسیب‌دیده از شیوع کرونا در دستور کار قرار دارد.

خجسته پور با تأکید بر اینکه از مدیران بانک‌های عامل در استان انتظار می‌رود که با اقدامی جهادی، کارکنان و همکاران را توجیه کنند تا باکسانی که در بحث اقتصادی آسیب‌دیده‌اند همکاری لازم را داشته باشند، بیان کرد: جامعه بانکی برای رفع مشکلات اقتصادی نسبت به پرداخت تسهیلات اهتمام ورزیده و محدودیت‌ها را نادیده بگیرند.

وی گفت: امید است بانک‌ها با پرداخت ۱۰۰ درصدی تسهیلات ابلاغ‌شده، کارگران و کارفرمایان در سال جهش تولید باانگیزه بیشتر بتوانند به فعالیت خود ادامه دهند.

کاهش چشمگیر تعداد مبتلایان به کرونا ویروس در نیمه دوم اردیبهشت‌ماه
سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری سمنان بابیان اینکه شیوع این ویروس نه‌تنها ایران بلکه بسیاری از کشورها جهان را نیز درگیر کرده است، تصریح کرد: دهه سوم اسفندماه در بیمارستان‌های چهارگانه استان، میزان بیماران مبتلا و یا مشکوک به کرونا ویروس به ۵۰۰ نفر در روز رسیده بود.

خجسته پور خاطرنشان کرد: این در حالی است که میزان بستری افراد مبتلابه کرونا ویروس در نیمه دوم اردیبهشت‌ماه ۴۰ بیمار بود و این کاهش چشمگیر تعداد مبتلایان تنها با تلاش ویژه کادر درمان و همراهی و همکاری مردم استان محقق شد.

کد خبر: ۲۲٬۳۰۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha