۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۳
۲۲۰ هزار تن گندم از کشاورزان ایلام خریداری شد
رئیس سازمان جهاد کشاورزی ایلام:

۲۲۰ هزار تن گندم از کشاورزان ایلام خریداری شد

ایلام- عموزاده، رئیس سازمان جهاد کشاورزی ایلام گفت: تاکنون ۲۲۰ هزار تن گندم از کشاورزان استان خریداری شده است.

آذرنوش عموزاده در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: سازمان جهاد کشاورزی ایلام در سال زراعی جاری از آغاز برداشت غلات و دانه های روغنی در سطح استان با اجرای تمهیدات لازم و هماهنگی با اتحادیه کمباین داران استان های فارس و همدان شرایط مناسبی را برای فعالیت حدود ۵۵۰ دستگاه انواع کمباین بومی و مهاجر در استان را فراهم کرده است.

وی گفت: به طوری که تقریبا تاکنون برداشت اکثر مناطق شهرستان های دهلران و مهران به پایان رسیده و در شهرستان‌های آبدانان و دره شهر نیز در حال انجام بوده و اخیرا در برخی مناطق شمالی استان نیز با شروع امر برداشت، رایزنی های لازم با اتحادیه های کمباین داران ذکر شده برای استفاده از توان کمباینی آن ها نیز به انجام رسانده است.

وی تصریح کرد: با این وصف در ابتدای فصل برداشت در شهرستان سیروان نیز تاکنون ۸ دستگاه کمباین بومی و ۴ دستگاه کمباین مهاجر آماده فعالیت هستند و به تازگی عملیات برداشت مزارع جو دیم و آبی به صورت محدود آغاز و با توجه به رطوبت اکثریت مزارع تاکنون، برداشت مزارع به صورت رسمی از اوایل هفته جاری شروع می شود.

خریداری ۲۲۰ هزار تن گندم

عموزاده عنوان کرد: باید توجه داشت که عملیات برداشت در هر منطقه زمان بر بوده و ضروری است که کشاورزان برای برداشت مزارع خود با شرایط توپوگرافی و شیب مناسب، با صبر و حوصله و با رعایت نوبت به کمک کمباین اقدام و به منظور جلوگیری از واژگونی کمباین و آسیب دیدگی کمباین دار،برداشت مزارع صعب العبور و با شیب بیش از ۸ درصد از دروگرهای غلات موجود در سطح شهرستان اقدام کنند.

رئیس جهاد کشاورزی ایلام گفت: کشاورزان برای تسهیل در برداشت به موقع و صحیح مزارع خود، همکاری لازم را با مجموعه جهاد کشاورزی شهرستان داشته و با عقد قرار داد با کمباین داران و پرداخت به موقع هزینه برداشت براساس نرخ مصوب ابلاغی با توجه به افزایش هزینه های نگهداشت کمباین، کمباین داران را به انجام سریعتر و بهتر برداشت محصول دلگرم و ترغیب کنند.

وی افزود: ضمنا براساس مصوبه کمیته برداشت استانی، مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان ها با هماهنگی با دادستانی و نیروی انتظامی شهرستان ها از خروج کمباین ها از سطح منطقه قبل از اتمام برداشت جلوگیری بعمل آورند.

عموزاده بیان کرد: که تاکنون بیش از ۲۲۰ هزار تن گندم و بیش از ۵۷۰۰ تن کلزا از کشاورزان استان خریداری شده است.

کد خبر: ۲۲۲٬۹۶۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha