۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۸
اقتصادی شدن کشاورزی با ایجاد زنجیره ارزش

اقتصادی شدن کشاورزی با ایجاد زنجیره ارزش

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی گفت: اقتصادی شدن کشاورزی از اهداف این وزارتخانه است زیرا با اقتصادی شدن کشاورزی، سرمایه‌گذاران آمادگی سرمایه‌گذاری در حوزه کشاورزی را خواهند داشت.

به گزارش بازار به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، سیدمحمد آقامیری سرپرست وزارت جهاد کشاورزی در سفر یک روزه به استان فارس در یازدهمین جشنواره گل و گلاب شهرستان داراب، گفت: سطح زیر کشت گیاهان دارویی در کشور ۲۸۱ هزار هکتار است که از این مقدار حدود ۳۰ هزار هکتار سطح زیر کشت گل محمدی است.

وی افزود: شهرستان داراب با بیش از ۵ هزار و ۷۰۰ هکتار گلستان دیمی، حدود یک پنجم سطح زیر کشت گل محمدی کشور را به خود اختصاص داده است.

صنایع تبدیلی گل محمدی در داراب ایجاد می‌شود

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی با بیان این که با وجود دانشکده کشاورزی در شهر داراب باید شاهد تحولاتی در حوزه علمی، عملی و صادرات گل محمدی باشیم، تاکید کرد: با این حجم تولید گل محمدی در شهرستان داراب، باید صنایع تبدیلی در این شهرستان ایجاد شود تا کشاورزان منطقه از ارزش افزوده این محصول منتفع شوند.

وی افزود: برگزاری جشنواره‌ها سبب تبادل اطلاعات و خرد جمعی می‌شود و تصمیمات درست و سازنده‌ای که در این جشنواره‌ها گرفته می‌شود، می‌تواند در افزایش ارزش افزوده این صنعت اثرگذار باشد.

آقامیری با بیان اینکه گل محمدی از گیاهان دارویی به شمار می‌رود، افزود: علاوه بر تولید گلاب از این محصول، گل محمدی اهمیت بسیاری در صنعت آرایشی و بهداشتی دارد که باید در این خصوص برنامه‌ریزی‌هایی انجام شود.

وی ایجاد زنجیره ارزش برای محصولات کشاورزی را ضروری خواند و تصریح کرد: باید زنجیره ارزش گل محمدی برای ارتقای محصول گل محمدی ایجاد شود.

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی بر رشد عملکرد و بهره‌وری در واحد سطح در بخش کشاورزی با استفاده از علم و فناوری تاکید کرد و گفت: منطقه داراب خطه کشاورزی است و باید تلاش کنیم تا با نگاه حمایتی وزارت جهاد کشاورزی از تولید، عملکرد در واحد سطح و بهره‌وری را افزایش د هیم.

وی بر تسریع در راه‌اندازی کاروان‌های ترویجی تاکید کرد و گفت: ما آمادگی داریم در کنار دانشکده کشاورزی داراب، توسعه کاروان‌های ترویجی به صورت پایلوت را از این شهرستان آغاز کنیم.

به گفته آقامیری، در حال حاضر کاروان‌های ترویجی در پهنه‌ها در حال فعالیت هستند.

وی ادامه داد: در برنامه جدید، کاروان‌های ترویجی به صورت دایمی به منظور ارایه راهکار برای استفاده بهتر از منابع حضور خواهند داشت که در این صورت افزایش تولید محصول در واحد سطح را شاهد خواهیم بود و در نهایت کشاورزی ما اقتصادی خواهد شد.

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی خاطرنشان کرد: اقتصادی شدن کشاورزی از اهداف این وزارتخانه است زیرا با اقتصادی شدن کشاورزی، سرمایه‌گذاران آمادگی سرمایه‌گذاری در حوزه کشاورزی را خواهند داشت.

کد خبر: ۲۲۲٬۸۲۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha