۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۱:۲۹
شروط تامین مالی موفق پروژه‌های دولتی از بازار سرمایه
کارشناس مسائل اقتصادی مطرح کرد

شروط تامین مالی موفق پروژه‌های دولتی از بازار سرمایه

اگر دولت‌ تصمیم دارد که بر اساس برنامه هفتم توسعه پروژه‌های عمرانی خود را به واسطه شرکت پروژه‌ها تامین مالی کند باید برنامه‌های مدونی را از جمله زمان پایان، کاربرد پروژه و... در نظر بگیرد.

به گزارش بازار به نقل از پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)، هادی حق‌شناس کارشناس اقتصاد کلان و نماینده اسبق مجلس در خصوص نحوه اجرای پروژه‌های دولتی در قالب شرکت سهامی عام پروژه در بورس، اظهار کرد: طی دهه‌های اخیر بازار سرمایه به دلایل متعدد از دید دولت‌ها مغفول مانده بود اما اکنون به سبب افزایش تعداد سهامداران و گسترش حجم معاملات، دولت‌ها برای تامین مالی پروژه‌های خود به سمت این بازار آمدند.

او تصریح کرد: اگر دولت‌ تصمیم دارد که بر اساس برنامه هفتم توسعه پروژه‌های عمرانی خود را به واسطه شرکت پروژه‌ها تامین مالی کند باید برنامه‌های مدونی را از جمله زمان پایان، کاربرد پروژه، میزان سوددهی در صورت تکمیل پروژه و... در نظر بگیرد.

نماینده دوره هفتم مجلس شورای اسلامی بیان کرد: دولت می‌بایست زمینه تامین مالی طرح‌های عمرانی از طریق شرکت‌ پروژه‌ها را برای سهامداران و بخش خصوصی باز بگذارد، زیرا همکاری بخش خصوصی در زمینه تامین مالی می‌تواند اثرات مثبتی را به دنبال داشته باشد.

حق‌شناس گفت: تاکید رئیس سازمان بورس به تامین مالی پروژه‌ها از طریق شرکت پروژه‌ها و توجه دولت به این بحث در برنامه هفتم توسعه خود می‌تواند نشان از پررنگ‌تر شدن نقش بازار سرمایه در دولت‌ باشد.

این کارشناس اقتصاد کلان در پایان گفت: سازمان بورس به عنوان نهاد ناظر موظف است تنها پروژه‌هایی را در بحث تشکیل شرکت پروژه‌ها از دولت پذیرا شود که برای سهامدار در بلند مدت توجیه اقتصادی داشته باشد.

کد خبر: ۲۲۲٬۸۰۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha