۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۰
۱۵ درصد تولید ناخالص داخلی استان سمنان سهم دامغان است 
نماینده دامغان در گفتگو با بازار:

۱۵ درصد تولید ناخالص داخلی استان سمنان سهم دامغان است 

دامغان- علیزاده، نماینده دامغان در مجلس با اشاره به ظرفیت‌های این شهرستان، گفت:  ۱۵ درصد تولید ناخالص داخلی استان سمنان سهم دامغان است.

علی اکبر علیزاده برمی در گفتگو با خبرنگار بازار، ضمن بیان اینکه سهم دامغان از تولید ناخالص داخلی استان سمنان ۱۵ درصد است، تاکید کرد: این امر نشان از ظرفیت های این شهرستان به خصوص در زمینه تولید پسته دارد.

وی با بیان اینکه بخش اعظمی از این تولید ناخالص داخلی سهم سرمایه گذاران عمده و همچنین تولید پسته در این شهرستان است، ابراز کرد: پسته مهمترین محصول استراتژیک استان سمنان، یکی از مزیت های عمده اقتصادی شهرستان دامغان به شمار می آید.

نماینده دامغان در مجلس با بیان اینکه تعداد صنایع شهرستان در سال های اخیر رشد خوبی داشته است، افزود: در حالی شاهد رشد بالغ بر ۳۳ درصدی صنایع در شهرستان دامغان طی سال قبل بودیم که کل میانگین رشد صنعتی کشورمان به صورت میانگین، هشت درصد بوده است.

علیزاده برمی با بیان اینکه رشد اقتصادی شهرستان دامغان بیش از ۱۶ درصد تخمین زده می شود در صورتی که میانگین رشد اقتصادی در کل کشورمان حتی به پنج و نیم درصد هم نمی رسد و این نشان می دهد که رشد و توسعه اقتصادی و صنعتی در دامغان شتاب خوبی گرفته است.

وی با بیان اینکه شاهد کلنگ زنی بیمارستان دوم شهرستان دامغان با حضور مسئولان استانی و وزارت بهداشت بودیم، افزود: این بیمارستان در زمینی به وسعت چهار هکتار ساخته خواهد شد تا به مطالبه دیرین مردم شهرستان دامغان جامه عمل پوشانده شود.

کد خبر: ۲۲۲٬۷۸۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha