۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۰:۴۵
نحوه محاسبه حقوق بازنشستگان در برنامه هفتم توسعه ظلم به این قشر است
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس:

نحوه محاسبه حقوق بازنشستگان در برنامه هفتم توسعه ظلم به این قشر است

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، با انتقاد از نحوه محاسبه حقوق بازنشستگان در برنامه هفتم از آن به عنوان خیانتی علیه این قشر زحمتکش یاد کرد و افزود: قطعا مجلس با این پیشنهاد موافقت نخواهد کرد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، سید سلمان ذاکر، با تایید این خبر که در لایحه برنامه هفتم توسعه مبنای محاسبه حقوق مستمری بازنشستگی میانگین ۵ سال آخر در نظر گرفته شده است که باعث می‌شود حقوق این قشر به نصف حقوق فعلی آنها کاهش یابد، گفت: ما نباید برای تعیین حقوق بازنشستگان روش‌هایی را اتخاذ کنیم که باعث ضرر و زیان به این پیشکسوتان شود.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: هم‌اکنون این سوال مطرح است که چرا میانگین ۵ سال آخر برای محاسبه حقوق این قشر لحاظ شده و چرا سال آخر مبنا قرار داده نشده است؟

وی تصریح کرد: این نوع محاسبه نشان می‌دهد پیشنهاددهندگان این روش، قطعا به دنبال کاهش میزان حقوق بازنشستگان هستند که این خیانت به این قشر زحمتکش محسوب می‌شود.

ذاکر خاطرنشان کرد: ما نباید با اتخاذ این گونه تصمیمات، علیه افرادی قیام کنیم که عمری تکیه‌گاه و حامی جامعه بودند و سال‌های طولانی را برای ارائه خدمت به مردم سپری کردند.

وی افزود: امروزه در دنیا سعی می‌کنند که بیشترین آرامش و رفاه را برای پیشکسوتان تامین کنند چرا که خانواده آنها به واسطه ازدواج و فرزندآوری فرزندانشان گسترده شده است و نیاز به حمایت بیشتری نیز دارند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، تاکید کرد: قطعا مجلس با این پیشنهاد موافقت نخواهد کرد و اجازه نمی‌دهیم وضعیت بازنشستگان از این بدتر شود و باید مشخص شود پیشنهاد دهندگان با ارائه این پیشنهاد بجای کمک به جامعه بازنشستگان قرار است به چه کسانی خوش خدمتی کنند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: بی‌تردید این پیشنهاد به مشکلات معیشتی و اجتماعی جامعه بازنشستگان دامن خواهد زد بنابراین کمیسیون اجتماعی قطعا مانع از تصویب آن خواهد شد.

کد خبر: ۲۲۲٬۷۳۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 2
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • علی فهیمی IR ۱۰:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۵
      4 0
      طلم به بازنشستکان چهره واقعی دولتمردان را نشان می دهد وتمام ادعاهای مردمی بودن را به صخره می گیرد در این میان خوشخدمتی عده ای انسان نما شرم اوراست بالاخره اه مظلوم دامن اینهاراخواهدگرفت وجزبدنامی چیزی عایدشان نخواهد شد.
    • IR ۲۱:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۵
      4 0
      برای مدیران ارشد و میانی خوب ولی برای قشر پایین وکارگران بشدت صلم آشکار لطفا جلوگیری شود ۰ در ضمن امتیازات قشر ایثارگر را هم به پایین ترین سطح آورده شده