۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۷
ساندویچ پانل چیست ؟

ساندویچ پانل چیست ؟

ساندویچ پانل سیستمی است که ساختمان ها را در برابر عوامل خارجی محافظت می کند و بهترین راه حل مناسب و اقتصادی را برای داشتن یک پایه قدرتمند ارائه می دهد.

ساندویچ پانل چیست ؟

ساندویچ پانل سیستمی است که ساختمان ها را در برابر عوامل خارجی محافظت می کند و بهترین راه حل مناسب و اقتصادی را برای داشتن یک پایه قدرتمند ارائه می دهد. از ساندویچ پانل ها به عنوان عناصر ساختمانی مدرن، سبک و بادوام برای پوشش سقف و دیوارهای خارجی ساختمان ها و همچنین برای دستیابی به دیوارهای داخلی عایق کاری شده و سردخانه ها استفاده می شود.

ساندویچ پانل ها که از شما در برابر عوامل خارجی در هر طرف ساختمان محافظت می کنند، با پر کردن یک ماده عایق ضخیم و کم تراکم بین دو سطح فلزی نازک و با چگالی بالا تولید می شوند. این عناصر ساختمانی آماده مونتاژ که علیرغم وزن کم خود از ظرفیت حمل بار بالایی برخوردارند، در خطوط پیوسته تولید می شوند.

مواد عایق مختلف باید با توجه به نیاز ساختمان انتخاب شود. تولید ساندویچ پانل در انواع عایق ها از جمله PUR، PIR، پشم معدنی و EPS انجام می شود. شما می توانید با در نظر گرفتن نیازهای حرارتی، رطوبتی، عایق صدا و مقاومت در برابر آتش، تصمیم بگیرید که کدام نوع ساندویچ پانل برای ساختمان/پروژه شما مناسب است.

قیمت و خرید ساندویچ پانل

قیمت ساندویچ پانل چقدر است ؟ این اولین سوالی است که در ذهن خریدار ایجاد می شود .در پاسخ به این سوال باید گفت : قیمت ساندویچ پانل به دلیل نوسانات مواد اولیه که متشکل از ورق و عایق آن می باشد دائما در نواسان بوده و نمی توان قیمت دقیقی برای آن مشخص کرد . شما می توانید برای دریافت مشاوره یا خرید ساندویچ پانل با کارشناسان فروش ظفر آهن تماس بگیرید .


 

ساندویچ پانل ها عموما در تاسیسات صنعتی، ساختمان های تجاری، سردخانه ها، ساختمان های مسکونی، نیروگاه ها و همچنین ساختمان های کشاورزی و دامپروری استفاده می شوند.

طول عمر ساندویچ پانل

ساندویچ پانل که یک ماده کامپوزیتی است از پر کردن مواد عایق بین دو سطح فلزی تشکیل می شود.

طول عمر ساندویچ پانل به طراحی بستگی دارد تا مشخصات فنی مناسب اجزای محصول را با توجه به نیاز ساختمان، محیط و شرایط آب و هوایی که در آن قرار دارد انتخاب کند.

ورق بیرونی ساندویچ پانل باید در برابر تغییرات دما، اشعه UV و اثرات خارجی مقاوم باشد. ورق داخلی باید در برابر اثرات شیمیایی و فیزیکی و همچنین تراکم که ممکن است ناشی از جو داخلی ساختمان باشد مقاوم باشد.

همچنین ظرفیت باربری ساندویچ پانل ها که با مواد عایق متناسب با نیاز ساختمان طراحی شده اند، باید بر اساس باری که حمل می کنند به درستی محاسبه شود.

پس از نصب طبق استانداردها، ساندویچ پانل ها و محصولات مکمل آن باید حداقل سالی یک بار برای تمیز کردن و نگهداری بررسی شوند. خسارات ناشی از شرایط خارجی باید بدون تاخیر رفع شود.

ابعاد ساندویچ پانل

ساندویچ پانل برای ساختمان های صنعتی و مسکونی و همچنین سازه های نظامی، کشاورزی و پیش ساخته، ساختمان های محل ساخت و ساز و سیلو استفاده می شود. در حالی که عرض پوشش ساندویچ پانل 1000 میلی متر است، طول آن در اندازه های مناسب با توجه به نیاز پروژه شما تولید می شود.

هنگام محاسبه اندازه ساندویچ پانل، باید ضخامت عایق خود را نیز در نظر بگیرید. نوع و ضخامت هسته عایق شما باید بر اساس خواص ساختمان شما انتخاب شود.

ضخامت پانل های سقفی و ساندویچ پانل های دیواری که برای سقف و دیوارهای ساختمان شما استفاده می شود بر اساس انواع عایق از 40 میلی متر تا 200 میلی متر برای نوع عایق PUR/PIR و 50 میلی متر تا 150 میلی متر برای پشم معدنی متغیر است. عایق، و 40 میلی متر تا 150 میلی متر برای عایق EPS.

ضخامت عایق PUR / PIR در پانل های سردخانه بین 80 میلی متر تا 200 میلی متر و ضخامت عایق پشم معدنی در پانل های آکوستیک بین 50 تا 150 میلی متر است.

لطفا برای اندازه گیری و سایر جزئیات فنی ساندویچ پانل با ظفر آهن تماس بگیرید.

لایه های ساندویچ پانل

ساندویچ پانل ها با اطمینان از عایق بندی حرارتی و صوتی و ضد آب و همچنین مقاومت در برابر آتش و بار برای ساختمان های شما تولید می شوند.

3 لایه - ورق داخلی، ورق خارجی و هسته عایق.

مناطق کاربردی ساندویچ پانل

از کارخانه ها تا استادیوم ها، از مراکز خرید تا استخرهای شنا، ساندویچ پانل یک راه حل بادوام و اقتصادی برای بسیاری از ساختمان ها است. ساندویچ پانل در کنار ساختمان‌های صنعتی و مناطق اجتماعی به عنوان یک محصول مطرح می‌شود که روز به روز با حوزه‌های جدید اجرایی آن مانند ساختمان‌های نظامی، ساختمان‌های کشاورزی، مسکن پیش ساخته، ساختمان‌های محل کار، سیلوها و خانه‌ها ترجیح داده می‌شود.

ساندویچ پانل چیست ؟

مزایای ساندویچ پانل

نصب سریع و آسان

بر خلاف سیستم های سنتی، ساندویچ پانل های تولیدی خط پیوسته کاملاً سازگار و آماده مونتاژ قطعاتی هستند که در ابعاد، انواع عایق و رنگ های مورد نیاز بر اساس ساختار تاسیسات شما با فرآیندهای مهندسی و کنترل کیفی انجام شده از قبل در محل شما آماده می شوند. کارخانه.

نصب ساندویچ پانل ها با اتصالات کمی روی سطوح پهن بسیار آسان است. با استفاده از فرصت های حمل و نقل پیشرفته و تجهیزات مکانیکی بالابر، مدت زمان حمل و روکش به طور قابل توجهی کوتاه می شود. بنابراین، پروژه شما در یک بازه زمانی کوتاه تحویل داده می شود و به شما امکان می دهد در زمان صرفه جویی کنید.

عایق حرارتی عالی

عایق حرارتی به معنای کاهش انرژی مصرف شده در زمستان برای گرم شدن و در تابستان برای سرمایش است. و اتخاذ تدابیری برای جلوگیری از انتقال گرما با هدف زندگی در محیط های راحت. ساندویچ پانل یک مصالح ساختمانی است که برای عایق کاری حرارتی بسیار مناسب است.

ساندویچ پانل با استفاده از مواد عایق PUR، PIR، EPS و پشم معدنی عایق حرارتی بالایی دارد. عایق حرارتی با ساندویچ پانل از مشکلاتی مانند کپک زدگی و رطوبت ناشی از حرکات حرارتی و تراکم جلوگیری می کند و ساختمان شما را مقاوم و ماندگار می کند. ضخامت مواد عایق در ساندویچ پانل با توجه به ظرفیت تحمل بار، شرایط منطقه ای، هدف استفاده از ساختمان و ارزش عایق حرارتی متفاوت است.


 

اقتصاد سرمایه گذاری

در بسیاری از انواع ساختمان ها می توانید با انتخاب ساندویچ پانل مناسب در زمان ساخت و نصب صرفه جویی کنید. به لطف ویژگی نصب آسان، می توانید بدون ایجاد وقفه در فعالیت های روزمره در ساختمان، کارهای توسعه و بازسازی را انجام دهید. علاوه بر این، پانل ها هم اقتصادی و هم کاربردی هستند، زیرا می توان آنها را جدا کرد و دوباره استفاده کرد.

سبک بودن ساندویچ پانل به شما این امکان را می دهد که از لحاظ حمل و نقل و هزینه های ساختمان اصلی بهره مند شوید. همچنین هزینه های نگهداری آنها به دلیل ساختار بادوام پایین است.

به طور خلاصه، ساندویچ پانل هم یک راه حل سریع و زیبایی شناختی است و هم برای طول عمرش مقرون به صرفه است.

ظاهر زیبایی شناسی ساختمان های شما

نمای ساختمان شما درست مانند آینه رویاهای شماست. به همین دلیل است که ما هر روز ایده های جدیدی را برای زیبایی ساختمان شما به ساندویچ پانل های خود اضافه می کنیم. با ساندویچ پانل های طراحی شده در رنگ های مختلف و ساختاری که امکان قرارگیری افقی، عمودی یا زاویه ای را برای آنها فراهم می کند، می توانید به دیوارهای بیرونی ساختمان خود جان بخشید و ظاهر زیبایی به دست آورید. به دلیل قابلیت استفاده در قسمت های داخلی نیز می توانید طرح های مختلفی را با ساندویچ پانل ها ایجاد کنید.

مقاومت بالا در برابر آتش

اگر ساندویچ پانل مناسب ساختمان خود را از نظر عایق حریق انتخاب کنید، می توانید سرعت گسترش آتش را در داخل ساختمان و اطراف آن کاهش دهید و از ایمنی جان و مال در ساختمان اطمینان حاصل کنید.

هنگام انتخاب ساندویچ پانل برای عایق حریق، باید عواملی مانند مقاومت در برابر آتش و مدت زمان آن و همچنین اندازه و ارتفاع ساختمان خود را در نظر بگیرید و ساندویچ پانل هایی با پشم معدنی یا هسته های PIR مورد تایید FM را ترجیح دهید.

سفتی هوا و آب

ساندویچ پانل های Teknopanel به لطف جزئیات مفصلی که دارند از نشت هوا و آب جلوگیری می کنند. در حالی که آنها تداوم عایق حرارتی را تضمین می کنند، گرما در هیچ نقطه ای از ساختمان شما از بین نمی رود. بنابراین، گرمایش و سرمایش ساختمان خود را تحت کنترل درآورید و از بهره وری انرژی اطمینان حاصل کنید.

ساندویچ پانل ها با ساختاری ضد آب، عایق آبی فعال را در برابر شرایط طبیعی مانند برف و باران تضمین می کنند و از رطوبت و کپک زدن جلوگیری می کنند. از آنجایی که از خوردگی سازه های باربر جلوگیری می کنند، محیطی سالم و راحت را در ساختمان شما فراهم می کنند. ساختمان شما قوی تر و بادوام تر می شود.


 

ساختمان های بدون سر و صدا

عایق صدا برای به حداقل رساندن اثرات مضر سر و صدا بر روی انسان، حذف صداهای ناخواسته و کاهش صدای پخش شده از مناطق پر سر و صدا ضروری است.

ساندویچ پانل های آکوستیک به کار رفته در سقف و دیوارها با هسته عایق پشم معدنی و سطح ورق فلزی سوراخ دار خود که منجر به ویژگی های عایق صدا می شود، با ایجاد فضاهای سالم و راحت و عاری از سر و صدا، بهره وری را افزایش داده و از حوادث محیط کار جلوگیری می کند.

راهنمای انتخاب نوع عایق ساندویچ پانل

عملکرد و نیازهای هر ساختمان متفاوت است. بنابراین انتخاب ساندویچ پانل با توجه به نیازهای عایق حرارتی، صوتی و آبی و مقاومت در برابر آتش ساختمان شما متفاوت است. انتخاب هسته عایق مطابق با نیاز ساختمان شما بر عملکردی که از ساندویچ پانل به دست می آورید تأثیر مثبت دارد.

شما می توانید از جدول انتخاب ساندویچ پانل که برای شما آماده کرده ایم، عایق مناسب با ویژگی ها و نیازهای ساختمان خود را انتخاب کنید.

پلی اورتان (PUR)

پلی یورتان فوم سفت و سختی است که از مخلوط اجزای اصلی «پلیول و ایزوسیانات» با مواد کاتالیست تحت فشار بالا و شرایط تولید خاص تشکیل می‌شود.

پلی یورتان با اطمینان از عایق حرارتی برتر با ساختار سلول بسته خود، پایداری ابعادی بالایی دارد و آب را جذب نمی کند. باکتری ایجاد نمی کند. عملکرد مکانیکی آن به دلیل مقاومت فشاری بالا بسیار بالا است.

پلی ایزوسیانورات (PIR)

یک ساختار ماکرومولکولی جدید به نام پلی ایزوسیانورات زمانی تشکیل می شود که اجزای اصلی فوم پلی اورتان در مقادیر مختلف مخلوط واکنش شیمیایی می دهند. فوم سفت و سخت پلی ایزوسیانورات نسخه پلی اورتان با عملکرد مقاومت در برابر آتش بالاتر و افزایش یافته به دلیل تفاوت در ساختار آن است. در صورت آتش سوزی، تشکیل دود در مقایسه با پلی اورتان بسیار کم است.

پشم معدنی

پشم معدنی نام عمومی الیافی است که از ذوب سنگ های معدنی و سایر اکسیدهای معدنی در دمای بالا به دست می آیند. پشم معدنی با ساختار الیافی و سلول باز خود، از نظر عایق صدا و مقاومت در برابر آتش، انتخاب مناسبی برای ساختمان شما است. وقتی صحبت از عایق حرارتی می شود، در مقایسه با PUR و PIR از ارزش عایق کمتری برخوردار است.

پشم معدنی در پانل های ساندویچ در کارخانه های تولید تمام اتوماتیک ما برش داده می شود و الیاف آنها در موقعیت عمود بر سطح پانل استفاده می شود. بنابراین مقاومت پانل در برابر فشار افزایش یافته و ارزش مکانیکی آن بهبود می یابد.

ممکن است ترجیح دهید از مواد عایق پشم معدنی به ویژه برای ساختمان هایی که به عایق صوتی بالا نیاز دارند یا در معرض خطر آتش سوزی هستند یا برای هر ساختمانی که مواد قابل اشتعال/منفجره در آن نگهداری می شود استفاده کنید.

پلی استایرن منبسط شده (EPS)

پلی استایرن منبسط شده یک ماده ترموپلاستیک، مشتق شده از نفت است. ماده اولیه پلی استایرن که ساختار ریز دانه ای دارد ابتدا با بخار آب گرم شده و منبسط می شود. گاز پنتان، یک جزء آلی، برای باد کردن گرانول ها استفاده می شود. پس از فرآیند باد کردن، گرانول های پلی استایرن محکم به یکدیگر می چسبند و شکل قالبی را که در آن قرار دارند به خود می گیرند. در نهایت، پلی استایرن منبسط شده پس از بلوک شدن، با برش ورق آماده استفاده می شود.

در پایان این فرآیند، گاز پنتان جایگزین هوا می شود. این هوای بی حرکت و خشک که در گرانول ها با منافذ بسته کوچک محبوس شده است، ورق های EPS را قادر می سازد تا عایق حرارتی عالی برای ساختمان های شما ارائه دهند.

EPS اقتصادی ترین و سبک ترین محصول در بین انواع عایق های حرارتی است.

نتیجه گیری

در خرید ساندویچ پانل حتما از تولیدی های معتبری همانند ظفر آهن خریداری نمایید چراکه تمامی محصولات ظفر آهن دارای ضمانت کیفی می باشند . شما می توانید برای خرید ساندویچ پانل در تبریز ، تهران ، مشهد ، زنجان و دیگر شهرها به وب سایت ظفر آهن مراجعه کرده و ثبت سفارش نمایید و یا می توانید از طریق تماس با کارشناسان فروش با شماره تماس های قرار داده شده در زیر نسبت به خرید اقدام نمایید .

شماره تماس های کارشناسان فروش ظفر آهن :

34216800-041

34216801-041

34216802-041

34216803-041

34216804-041

34216805-041

34216806-041


 

کد خبر: ۲۲۲٬۶۵۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha