۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۷
تلاش برای افزودن ۵۰۰ دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل‌ونقل عمومی تبریز
شهردار تبریز خبر داد؛

تلاش برای افزودن ۵۰۰ دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل‌ونقل عمومی تبریز

تبریز- شهردار تبریز اجرای خط دو مسیر تندرو با بهره گیری از حمل و نقل ترکیبی را کاهش دهنده ترافیک شهری دانست و از تلاش شهرداری برای افزودن ۵۰۰ دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل‌ونقل عمومی خبر داد.

به گزارش بازار، یعقوب هوشیار در اولین نشست از سلسله نشست‌های مطالبه‌گری که با موضوع حوزه حمل و نقل عمومی تبریز توسط دانشگاه تبریز برگزار شد، اظهار کرد: رویکرد برنامه‌های شورا و شهرداری در یک سال گذشته در حوزه‌های مختلف مبتنی بر برنامه‌هایی بوده که از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اقتباس شده است.

هوشیار با اشاره به اینکه در حوزه حمل و نقل عمومی در ۱۰ سال گذشته تنها ۵۰ دستگاه اتوبوس به این ناوگان اضافه شده است، خاطرنشان کرد: برنامه بلند مدت در این دوره افزودن ۵۰۰ دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل و نقل عمومی بود که با وجود کمبود منابع مدیریت شهری تبریز، موفق به خرید ۳۰۰ دستگاه اتوبوس در سال گذشته شده ایم که هم اکنون ۱۸۰ دستگاه از این اتوبوس‌ها تحویل گرفته شده است.

وی با بیان اینکه عمر عمومی دستگاه‌های اتوبوس درون شهری، در حال حاضر ۱۳ سال است که تلاش داریم این رقم را کاهش دهیم، خاطرنشان کرد: ناوگان حمل و نقل عمومی تبریز به ۱۲۰۰ دستگاه اتوبوس نیاز دارد و برای تأمین این نیاز شهری از هیچ تلاشی دریغ نخواهیم کرد.

تلاش برای افزودن ۵۰۰ دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل‌ونقل عمومی تبریز

نوسازی یک هزار دستگاه تاکسی با ارائه تسهیلات کم بهره

شهردار تبریز بحث سلامت شهروندان با محوریت کاهش آلودگی هوا را یکی از راهبردهای مدیریتی شهر تبریز عنوان کرد و گفت: تبریز رکورددار نوسازی تاکسی کشور است بر همین اساس در تازه‌ترین اقدام یک هزار دستگاه تاکسی با وام‌های کم‌بهره نوسازی شده است.

وی در خصوص نوسازی تاکسی‌ها با اشاره به برنامه نوسازی چهار هزار تاکسی تا پایان ششمین دوره شورای اسلامی شهر تبریز اظهار کرد: در سال جاری بر اساس توصیه شورا و برنامه‌ریزی شهرداری، دو هزار دستگاه نوسازی می‌شود و در صورت تحقق این حجم از نوسازی شاهد تحول مطلوبی در بحث آلودگی هوای تبریز خواهیم بود.

تلاش برای افزودن ۵۰۰ دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل‌ونقل عمومی تبریز

مشکل سیستم تهویه خط ۱ مترو تا پایان خردادماه برطرف می‌شود

شهردار تبریز تصریح کرد: خط ۱ مترو سال گذشته ناقص بود که با تاکید مدیریت شهری اکثر نواقص آن رفع شد و برای تسریع در اجرای پروژه‌های عمرانی ایستگاه‌های مترو روزشمار نصب شده و در موعد مقرر به بهره برداری رسید.

هوشیار همچنین گفت: برخی ایستگاه‌های خط یک مترو ناقص بوده و مشکلاتی در پله‌برقی و تهویه هوا و سیگنالینگ وجود داشت و بر همین اساس مقرر شده است سیستم تهویه خط یک مترو تا پایان خرداد سال جاری حل شود. همچنین مقرر شده است سیستم سیگنالینگ خط یک نیز با استفاده از شرکت‌های دانش بنیان تا سه ماه آینده ترسیم شود.

عمده ترافیک تبریز در ۲۰ درصد مسیرهای شهری است

وی با اشاره به اینکه ترافیک شهر به صورت روزانه آنالیز می‌شود، گفت: در ۸۰ درصد مسیرهای تبریز شاهد ترافیک نیستیم و تنها در ۲۰ درصد از مسیرهای شهری که دارای مراکز خاص درمانی است، ترافیک وجود دارد.

شهردار تبریز اظهار کرد: در سال ۹۶ نزدیک به ۳۵۹ هزار خودرو در تبریز تردد می‌کرد ولی در حال حاضر ۷۰۰ هزار دستگاه خودرو در سطح شهر تردد دارند. در حال تهیه نرم‌افزاری به نام تبریز آپ هستیم که خدمات گسترده‌ای به شهروندان ارائه می‌کند و این نرم افزار تا یک ماه آینده به صورت عمومی عرضه می‌شود.

یعقوب هوشیار در خصوص تأمین رانندگان مورد نیاز ناوگان حمل و نقل عمومی تصریح کرد: با اخذ مجوز از شورای اسلامی شهر تبریز در حال جذب راننده برای اتوبوس‌های جدید هستیم چرا که به طور متوسط روزانه شش دستگاه اتوبوس جدید با محوریت استفاده در مناطق کم برخوردار به ناوگان حمل و نقل اضافه می‌شود.

کد خبر: ۲۲۲٬۵۳۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha