۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۵
۱۷۰۰ میلیارد تومان برای سامانه گرمسیری ایلام هزینه شد
استاندار ایلام:

۱۷۰۰ میلیارد تومان برای سامانه گرمسیری ایلام هزینه شد

ایلام- استاندار ایلام گفت: طی یک سال گذشته یک هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان برای سامانه گرمسیری ایلام هزینه شده است.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی استانداری ایلام، حسن بهرام‌نیا اظهار کرد: در دولت سیزدهم خدمات بسیاری در سراسر کشور و در استان ایلام ارایه شد که از مصادیق آن می‌توان به جهاد آبرسانی اشاره کرد.

وی اظهار کرد: در همین زمینه با مشارکت قرارگاه بسیج جهاد سازندگی سپاه، عملیات آبرسانی به ۱۲۷ روستا با اعتبار ۵۰۸ میلیارد تومان در دست اقدام است که با رایزنی‌های انجام گرفته این تعداد به ۲۰۰ روستا و اعتبار ۸۰۰ میلیارد تومان ارتقا پیدا کرده و استان ایلام با حدود ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی مقام نخست کشور از لحاظ پیشرفت فیزیکی را در اختیار دارد.

بهرام نیا افزود: در سال گذشته و با وجود تنش آبی در سه ماه به ۱۳ روستای جزمان شهرستان هلیلان آبرسانی و علاوه بر این توسط آبفای استان به ۴۰ روستا در دولت مردمی آبرسانی شد.

استاندار ایلام خاطرنشان کرد: در مجموع در استان ۹ سد وجود دارد که ۵ مورد آن به بهره برداری رسیده و تعداد چهار سد از جمله سد میمه با اعتبار ۵۴۰ میلیارد تومان و ۶۳ درصد پیشرفت فیزیکی، سد سیکان با پیشرفت ۲۵ درصد دست اقدام است.

وی اضافه کرد: سد گدار خوش نیز امروز و با حضور وزیر کشور و مردم عزیز با اعتبار ۲۷۰۰ میلیارد تومان کلنگ زنی شد که نقش مهمی در تأمین منابع آبی منطقه و رونق کشاورزی دارد.

بهرام نیا افزود: خوشبختانه سطح آبگیری پشت سدها بسیار مطلوب است، بطوریکه حجم آب اضافه شده در سد دویرج به میزان ۲۰۵ میلیون مترمکعب به ۹۹ درصد پُر شدگی، سد ایلام به میزان ۶۱ میلیون مترمکعب به ۸۶ درصد پُر شدگی، سد کنگیر به میزان ۱۹ میلیون مترمکعب به ۷۴ درصد پُر شدگی و سد گلال به میزان ۱۹ میلیون مترمکعب به میزان ۶۰ درصد پُر شدگی رسیده است.

کد خبر: ۲۲۲٬۳۵۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha