۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۶
افزایش بار سایت جدید tsetmc علت اختلال امروز
مدیرعامل شرکت مدیریت فناوری بورس تشریح کرد

افزایش بار سایت جدید tsetmc علت اختلال امروز

بازدیدکنندگان سایت tsetmc.com از افزونه‌های خاصی که خارج از شرکت مدیریت فناوری بورس تولید شده استفاده می‌کنند که با سایت جدید مطابقت ندارد.

به گزارش بازار به نقل از پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)، روح الله دهقان، مدیرعامل شرکت مدیریت فناوری بورس درخصوص اختلال جزئی امروز روی سایت tsetmc.com بیان کرد: حدود یکسالی است که بصورت مشترک، از سایت قدیمی و سایت جدید شرکت استفاده می‌کنیم. امروز باری که روی سایت جدید بود را افزایش دادیم و مراجعات بیشتری به سمت سایت جدید ارسال شد و از آنجا که تغییراتی در ظاهر سایت و نحوه نمایش اطلاعات وجود داشت، برخی فعالان بازار سرمایه که همچنان به سایت قدیمی عادت داشتند، گلایه داشتند که تغییراتی را در نحوه نمایش اطلاعات مشاهده می‌کنند و ممکن است اطلاعات با تاخیر برای آنان بارگزاری شود.

دهقان افزود: بخشی از این مشکل، ناشی از این است که بازدیدکنندگان سایت tsetmc.com از افزونه‌های خاصی که خارج از شرکت مدیریت فناوری بورس تولید شده استفاده می‌کنند (مانند افزونه‌هایی برای جمع‌آوری اطلاعات، خرید و فروش حقیقی و حقوقی، سهام شناور، ورود و خروج پول حقیقی و حقوقی و...) که با سایت جدید مطابقت ندارد و توسط افراد و شرکت‌های بیرونی توسعه یافته و در دسترس شرکت مدیریت فناوری بورس نیز نیست.

وی در ادامه بیان کرد: این افزونه‌ها با سایت قدیمی برنامه‌نویسی شده و با تغییر سایت، ممکن است دچار مشکل شوند و شرکت یا شخص توسعه‌دهنده می‌بایست مجدداً این افزونه‌ها را مورد بازبینی قرار داده و با سایت جدید به‌روزرسانی کند. از آنجا که اغلب این افزونه‌ها به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار می‌گیرد، آپدیت افزونه‌ها با سایت جدید، برای کاربران هزینه‌ای به همراه نخواهد داشت و فقط احتمالاً چند روزی زمان خواهد برد تا این افزونه‌ها هم با سایت جدید تطابق یابد. البته این مدت زمان بستگی به توسعه‌دهنده خواهد داشت و اگر توسعه‌دهنده افزونه‌ای در دسترس نباشد، قاعدتاً به روزرسانی هم زمان بیشتری خواهد برد. البته اختلالی که از آن صحبت شد فقط در مورد مشاهده بخشی از اطلاعات روی سایت tsetmc بوده و به هیچ عنوان اختلالی در هسته معاملات نداشته‌ایم.

مدیرعامل شرکت مدیریت فناوری بورس در توصیه به کاربران سایت tsetmc.com گفت: ترجیح بر این است که کاربران از مرورگری استفاده کنند که روی آن افزونه‌ای نصب نیست و صرفاً اطلاعات سایت را بارگذاری می‌کند. بعضاً ممکن است نیاز به پاکسازی کش مرورگرها نیز وجود داشته باشد.

وی ادامه داد: همچنان بخشی از سایت قدیمی فعال است؛ ولی عمده درخواست‌ها به سمت سایت جدید ارسال می‌شود. حتما این امکان را برای کاربران فراهم خواهیم کرد که در صورت اختلال در سایت جدید، بتوانند از سایت قدیم استفاده کنند. البته از منظر کاربران، آدرس سایت قدیم و جدید تفاوتی باهم ندارند و بخشی از ترافیک روی سایت به سمت سایت جدید ارسال می کنیم و بخشی دیگر را به سایت قدیمی ارسال می‌شود.

دهقان در خاتمه تصریح کرد: معمولا با تغییر تکنولوژی سایت‌ها، مدتی طول میکشد تا کاربران به سایت جدید عادت کنند. امیدواریم کاربران به خوبی از امکاناتی که در سایت جدید وجود دارد، بهره‌برداری کنند. شرکت مدیریت فناوری بورس، فیدبک‌ها و بازخوردهای کاربران را نیز جمع‌آوری کرده و تلاش می‌شود اگر مشکلی در سایت جدید وجود دارد حتماً برطرف شود تا بازدیدکنندگان با اطمینان خاطر از سایت ما استفاده کنند.

کد خبر: ۲۲۲٬۲۵۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha