۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۶
بخشنامه جامع معدن آماده ابلاغ
معاون امور معادن و فرآوری مواد وزارت صمت اعلام کرد

بخشنامه جامع معدن آماده ابلاغ

محتشمی پور، معاون امور معادن و فرآوری مواد وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: بخشنامه جامع معدن پس از اصلاح مقررات و ایرادات وارده، آماده ابلاغ است.

به گزارش بازار، رضا محتشمی پور در همایش نکوداشت روز ملی معدن در سالن خلیج فارس نمایشگاه بین المللی تهران افزود: با وجود اینکه توسعه بخش معدن، توسعه همه بخش‌های اقتصادی را به ارمغان خواهد آورد، متاسفانه موضوع معادن در اقتصاد به حاشیه رفته است.

وی افزود: بخش‌نامه جامع معادن که ویرایش تازه‌ای از مقررات معدنی است؛ در راستای رفع بحران قانون گذاری معادن، افزایش سرعت معدن کاری حرفه‌ای و جلوگیری از حضور افراد غیرمتخصص در این حوزه ابلاغ خواهد شد. از سوی دیگر نیز تلاش داریم موضوع اکتشافات معدنی را در بخش خصوصی و دولتی بیش از پیش دنبال کنیم.

محتشمی پور گفت: روز معدن در سال‌های گذشته به دلیل اینکه در حاشیه و زیر سایه بخش صنعت قرار گرفته بود، کمرنگ شده بود و نامگذاری یک روز به روز معدن فرصتی است تا بیشتر به فرصت‌ها و مزیت‌های این بخش بپردازیم.

معاون امور معادن و فرآوری مواد وزارت صمت با بیان اینکه هنوز راه زیادی مانده تا بخش معدن بتواند نقش خود را در اقتصاد ملی ایفا کند، افزود: قانونگذاری بخش معدن سال‌های گذشته درحال ورود به یک بحران بود، اما مدیریت شد و هر جا احساس نیاز کردیم قانونگذاران به کمک ما شتافتند. سال گذشته تلاش شد با کمک فعالان معدنی برخی از مقررات موجود را اصلاح کنیم که در این زمینه بازخوردهای لازم را نیز دریافت کردیم و ایرادات اصلاح شد و امروز بخشنامه جامع معدن آماده ابلاغ است.

محتشمی‌پور افزود: معدن‌کاری حرفه‌ای‌تر، ارائه صلاحیت‌های فنی، حرفه‌ای و مالی و شفافیت اطلاعات، از جمله محورهای اصلی در تنظیم مقررات است.

وی با بیان اینکه بخش اکتشاف در قسمت دولتی خود وزن و اهمیت لازم را پیدا نکرده، گفت: بخش دولتی عمده انرژی خود را صرف توسعه زیرساخت‌های معدنی کرده و همین مسئله سبب شده تا سهم بخش دولت از اکتشاف کاهش یابد، این در حالی است که به ویژه در تولید اطلاعات پایه به دلیل خطرهای موجود، دولت باید عملکرد قویتری داشته باشد.

کد خبر: ۲۲۲٬۲۳۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha