۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۷
 دلارزدایی دستور کار ویژه اجلاس اتحادیه پایاپای آسیا
معاون امور بین الملل بانک‌ مرکزی مطرح کرد

دلارزدایی دستور کار ویژه اجلاس اتحادیه پایاپای آسیا

کریمی، معاون امور بین الملل بانک مرکزی جزییات پنجاه و یکمین اجلاس اتحادیه پایاپای آسیایی در تهران را تشریح کرد.

به گزارش بازار به نقل از ایبِنا، محسن کریمی، معاون امور بین الملل بانک مرکزی با تشریح جزییات پنجاه و یکمین اجلاس اتحادیه پایاپای آسیایی در تهران گفت: در این اجلاس علاوه بر تصمیمات مهمی در زمینه دلار زدایی و کاهش وابستگی به دلار در مبادلات بین اعضا، در خصوص پیام رسان بین بانکی اعضا به منظور بی نیاز شدن از سوئیفت تصمیم گیری خواهد شد.

وی با بیان اینکه پنجاه و یکمین اجلاس اتحادیه پایاپای آسیایی با نیم قرن سابقه روزهای سه شنبه و چهارشنبه دوم و سوم خردادماه سال جاری در بانک مرکزی برگزار خواهد شد، گفت: اتحادیه پایاپای آسیایی با هدف کاهش نیاز و وابستگی به ارزهای جهانروا به ویژه دلار در دهه ۷۰ میلادی تاسیس شد.

دلار زدایی محور اصلی اجلاس پایاپای آسیای
این مقام بانک مرکزی افزود: ظرفیت خوبی برای دلار زدایی در اتحادیه پایاپای آسیایی شناسایی شده است، خوشبختانه دبیرخانه اتحادیه در بانک مرکزی ایران است و از سال گذشته در اجلاس پنجاه این اتحادیه مصوب شد که جمهوری اسلامی ایران میزبان اجلاس پنجاه و یکم این اتحادیه باشد.

وی افزود: در راستای گسترش و تقویت این اتحادیه تلاش هایی به منظور پذیرش سایر کشورها در اتحادیه پایاپای آسیایی انجام شده است، در حال حاضر ۹ کشور عضو اتحادیه از زمان تاسیس تا کنون هستند که کشورهای مهمی همچون ایران، هند، پاکستان و کشورهای دیگری در شبه قاره هند در این اتحادیه حضور دارند.

کد خبر: ۲۲۲٬۲۲۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha