۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۶
تکلیف دستگاه‌ها به صدور مجوزهای حوزه تجارت حداکثر تا ۷ روز
وزیر اقتصاد اعلام کرد

تکلیف دستگاه‌ها به صدور مجوزهای حوزه تجارت حداکثر تا ۷ روز

خاندوزی، وزیر اقتصاد گفت: دستگاه‌ها مکلف شدند تمام مجوزها، استعلام‌ها و آزمایش‌ها در حوزه تجارت و گمرک را ظرف مدت ۷ روز صادر کنند.

به گزارش بازار، احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به گزارش رئیس جمهور در جلسه هیئت دولت درباره صرف زمان طولانی در بعضی دستگاه‌ها برای صدور مجوزها و پاسخ به استعلامات اظهار کرد: در حوزه تجارت خارجی و گمرکی، دستگاه‌ها باید حداکثر ظرف مدت ۷ روز پاسخ مجوزهای لازم، استعلام‌ها و آزمایش‌های لازم برای کالاهای تجاری کشور را صادر کنند تا فعالان اقتصادی ما کمتر در مسیر فعالیت اقتصادی و تجارت معطل بمانند.

خاندوزی در ادامه افزود: بر اساس این گزارش رویه‌های معیوب مانع تولید از جمله بخش‌نامه‌ها، آیین‌نامه‌ها که در دو ماه اول سال گذشته ۵۵ مورد در حوزه تجاری و گمرکی کشور و توسط دستگاه‌های مختلف از جمله وزارت صمت، وزارت جهاد و همه دستگاه حوزه تجارت بوده، به ۳۱ مورد کاهش پیدا کرد. وی همچنین گفت: دستور آقای رئیس جمهور این بود که در ۱۰ ماه باقیمانده امسال برای محقق شدن کامل هدف رشد تولید باز هم باید این عدد کمتر شود و فعالان اقتصادی بتوانند به شکل کاملاً پیش بینی پذیر در تقویم زمانی مشخص بخشنامه‌ها و آیین نامه‌ها را داشته باشند.

وی درباره تسهیل مجوزهای کسب و کار نیز اظهار کرد: ۵۰ مجوز دستگاه‌های اجرایی مجوزهایی هستند که نیازمند تایید نیست و صرفا ثبت درخواست برای صدور مجوز کفایت می‌کند و در مورد سایر مجوزها هم فقط برای مواقعی که به جهت طولانی شدن مسئله استعلام‌های دستگاه‌های احراز هویت یا حوزه نظام وظیفه و دستگاه‌هایی از این دست به طول می‌انجامد، ممکن است که زمان صدور اندکی طولانی شود.

خاندوزی همچنین یادآور شد: اتفاق بسیار مهمی که دو روز گذشته یعنی از روز ۲۸ اردیبهشت ماه در حوزه مجوز آغاز شد که می‌تواند فصل جدیدی در مساله تسهیل صدور مجوزها باشد این است که دیگر هیچ دستگاهی اجازه این را ندارد که بخشنامه و دستورالعملی را صادر کند مگر اینکه در درگاه ملی مقررات کشور ثبت شده باشد.

کد خبر: ۲۲۲٬۲۱۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha