۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۱:۰۸
برقراری ثبات در بازار ارز پس از افزایش اختیارات بانک مرکزی
نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس مطرح کرد

برقراری ثبات در بازار ارز پس از افزایش اختیارات بانک مرکزی

حسن پور بیگلری، نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: خوشبختانه پس از تصمیمات سران قوا در خصوص افزایش اختیارات بانک مرکزی شاهد ثبات نسبی در بازار ارز بوده‌ایم.

به گزارش بازار به نقل از ایبنا، شهباز حسن پور بیگلری، نایب رئیس کمیسیون اقتصادی در مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم سیرجان در مجلس شورای اسلامی درباره نشست سران قوا برای افزایش اختیارات بانک مرکزی گفت: بسیاری از کشورهای پیشرفته برای بانک مرکزی اختیارات ویژه و خاصی در نظر می‌گیرند که براساس همین اختیارات پاسخگو است.

وی در ادامه اضافه کرد: نشست و مصوبه سران برای اختیارات بانک مرکزی در جهت ثبات بازار ارز است. برهمین اساس، انتظار می‌رود با توجه به مجموعه اختیارات، بانک مرکزی با قوت و قدرت بیشتری مدیریت بازار را در دست گیرد تا در ماه‌های آینده شاهد ثبات بیشتری در وضعیت ارزی کشور باشیم.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی دراین خصوص که نشست‌های سران قوا درباره اختیارات بانک مرکزی تا به امروز تا چه اندازه بر بازار تاثیر گذار بوده است، اظهار داشت: خوشبختانه پس از این تصمیمات شاهد ثبات نسبی در بازار بودیم، بطوریکه از میزان فضای پر التهابی که به وجود آمده بود، کاسته شد. البته این مسئله به تنهایی عامل نبوده و راه‌های دیگری نیز برای کنترل بازار در دست اقدام قرار دارد.

نماینده مردم سیرجان راه‌های دستیابی به این مهم را چنین بیان کرد: یکی از راه ها، ارتباطاتی است که با کشورهای منطقه برقرار شده است. به عنوان مثال برای اولین بار فعالیت بانک‌های روسی در ایران در حال انجام است که از این نوع کارها باید بیشتر صورت پذیرد.

حسن پور بیگلری در ادامه افزود: دیپلماسی بانکی و بیمه‌ای متاسفانه در سال‌های گذشته خیلی فعال نبوده، بنابراین نیاز است تا به نحوی عمل شود که ارز مورد نیاز تولیدکنندگان به موقع در اختیارشان قرار گیرد. روال چند سال گذشته به این شکل بوده که پس از روی دادن التهاب در بازار، بانک مرکزی ورود پیدا می‌کند و این در حالی است که بانک مرکزی باید برنامه ریزی مدون چند ساله در اختیار داشته باشد، نه اینکه منتظر حادثه باشد.

وی در این رابطه تاکید کرد: اقتصاد و بازار دستوری قابل کنترل نیست. اقتصاد نیازمند برنامه‌ریزی همراه با نظارت به موقع است که در کنار آن باید تعاملات با دیگر کشورها برای تامین ارز مورد نیاز کشور مورد توجه قرار گیرد.

کد خبر: ۲۲۲٬۲۰۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha