۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۵
راه‌اندازی بانک VTB در ایران تاثیر بزرگی در مبادلات ارزی دارد| نیاز به حضور بانک‌های خارجی داریم
عضو اتاق بازرگانی ایران:

راه‌اندازی بانک VTB در ایران تاثیر بزرگی در مبادلات ارزی دارد| نیاز به حضور بانک‌های خارجی داریم

پورقاضی، عضو اتاق بازرگانی ایران گفت: راه‌اندازی بانک‌های خارجی در کشور یک اقدام مثبت و ارزنده است که باید همچنان ادامه داشته باشد.

به گزارش بازار به نقل از ایبنا، مهدی پورقاضی، عضو اتاق بازرگانی ایران در خصوص راه اندازی شعبه بانک VTB به عنوان دومین بانک بزرگ روسیه در ایران، اظهار داشت: تاسیس شعب و نمایندگی بانک خارجی در ایران، یک حرکت مثبت و امیدوارکننده برای فعالان اقتصادی و بازرگانان است. این امر می تواند در بحث مبادلات ارزی کمک بزرگی برای تجار و تولیدکنندگان باشد.

وی تاسیس و راه‌اندازی شعبه بانک VTB روسیه در ایران را گامی در جهت رقابتی کردن فعالیت بانکی خواند و اذعان داشت: وجود بانک دوم، مثل بانک VTB روسیه می‌تواند یک فضای رقابتی را در موضوع بانکداری ایران با روسیه ایجاد کند. پیش از این مبادلات ارزی با روسیه از طریق میر بیزنس بانک انجام می‌شد، معتقدم فعالیت دومین بانک بزرگ روسیه، می‌تواند در سرعت و هزینه مبادلات ارزی بسیار مثبت و تاثیرگذارتر باشد.

این فعال اقتصادی به نقش کاهش هزینه‌های انتقال پول بین بانک‌های ایران و روسیه اشاره کرد و گفت: فعالان اقتصادی و صادرکنندگان همواره به دنبال سرعت، ارزانی و سهولت انتقال پول هستند و مطمئنا بانک VTB می‌تواند این عوامل را برای تجار و بازرگانان فراهم آورد.

پورقاضی با تاکید بر استفاده از امکانات بانک VTB برای مبادلات ارزی، تصریح کرد: هنوز فعالیت این بانک آغاز نشده ولی با شروع به کار آن، می‌توان نسبت به ایجاد همکاری و توسعه آن اقدام کرد. امیدوارم این کار بزرگ و مثبت بانک مرکزی بیش از پیش تقویت شود.

عضو اتاق بازرگانی ایران به بحث دلارزدایی در روند راه‌اندازی بانک های خارجی کشورهای هدف صادراتی در کشورمان اشاره و خاطرنشان کرد: حرکت و استفاده بیشتر از سایر ارزها یک فرایند بلندمدت است. فعالان اقتصادی از سیاست‌گذاران می‌خواهند تا با سیاست‌های جدید، مبادلات ارزی ساده‌تر، ارزان‌تر و سریع‌تر انجام شود. راه‌اندازی نمایندگی دومین بانک بزرگ روسی در ایران را بسیار مطلوب ارزیابی می کنم و امیدوارم همچنان شاهد حضور بانک‌های خارجی در ایران باشیم.

کد خبر: ۲۲۲٬۰۱۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha