۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۸
سهم بانوان از محیط کسب و کار اندک است
مدیرعامل شرکت هماهنگ دشت گلستان:

سهم بانوان از محیط کسب و کار اندک است

گرگان- فرامرزی، مدیرعامل شرکت هماهنگ دشت گلستان گفت: سهم بانوان در کسب و کار کمتر از مردان است درحالیکه باید فارغ از نوع جنسیت هر فردی به اندازه شایستگی خود سهمی از کارهای تولیدی و صنعتی بردارد. 

نسترن فرامرزی در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه سهم بانوان در کسب و کار کمتر از آقایان است، اظهار کرد: زمانی که ساختار و زیرساخت ها صحیح باشد؛ فارغ از نوع جنسیت هر فردی به اندازه شایستگی خود سهمی از کارهای تولیدی و صنعتی برمیدارد.

مدیرعامل شرکت هماهنگ دشت گلستان افزود: فارغ از نوع جنسیت هر فردی به اندازه شایستگی خود سهمی از کارهای تولیدی و صنعتی برمی دارد. چالش‌ها و موانع بر سر راه کسب و کار نه تنها پیش روی زنان است بلکه مردان هم با آن مواجه هستند.

وی ادامه داد: موانع و بروکراسی های اداری، سرمایه گذاران و متقاضیان بخش کسب و کار را مستاصل کرده است.
این فعال اقتصادی گفت: علی رغم اینکه طرح های توجیهی به لحاظ مالی، فنی و اقتصادی بررسی می شوند اما در روند اجرا با مشکلات و بروکراسی های مختلفی روبرو هستند.

وی بیان کرد: به عنوان مثال؛ کارخانه ای پس از دریافت همه استعلام ها و پس از افتتاح، به لحاظ آلایندگی مورد نقد محیط زیست قرار گرفت که این سنگ اندازی سبب درماندگی و پشیمانی سرمایه گذار شد که باعث انصراف این فرد از انجام کار تولیدی در ایران شده و در نهایت در خارج از کشور سرمایه گذاری کرد.

فرامرزی با بیان اینکه علم و صنایع به نسبت گذشته بسیار پیشرفت کرده است، تصریح کرد: در ایران سهم تحصیلات دانشگاهی بانوان نسبت به آقایان بیشتر است اما در حوزه کسب و کار و صنایع از سهم و خروجی کمتری برخوردار هستند.

وی افزود: زمانی که ساختار و زیرساخت ها صحیح باشد؛ فارغ از نوع جنسیت هر فردی به اندازه شایستگی خود سهمی از کارهای تولیدی و صنعتی برمی دارد.

فرامرزی بیان کرد: به دلیل چالش هایی که در دستگاه های دولتی وجود دارد ترجیح دادم به این حوزه ورود پیدا نکنم و به همین دلیل وارد بخش خصوصی شدم.

مدیرعامل شرکت هماهنگ دشت گلستان بیان کرد: دولت خود را از بخش خصوصی جدا می داند این در حالی است که بسیاری از افراد شاغل در دستگاه های دولتی با نام افراد دیگر در بخش خصوصی ورود پیدا کرده اند و شاهد هدایت کارها و سرمایه ها به سمت آنان هستیم.

فرامرزی گفت: دولت از مالیاتی که توسط بخش خصوصی پرداخت می شود پایدار است و باید در خدمت مردم و بخش خصوصی باشد زیرا بخش خصوصی مالیات و بیمه را پرداخت و بدون اینکه ریالی از منابع بخش دولتی را دریافت کند، کسب و کار خود را پیش می برد.

وی در خاتمه تاکید کرد: بانوان شاغل علاوه بر اینکه در محیط کار مشغول به فعالیت هستند، به امور خانواده و فرزندان رسیدگی می کنند پس باید مورد توجه بیشتری قرار بگیرند.

کد خبر: ۲۲۱٬۹۹۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha