۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۶
صنایع دستی به عنوان منبع پولساز در کشور شناخته نمی شود
مدیر عامل شرکت زنان سبز اورشم استارآباد:

صنایع دستی به عنوان منبع پولساز در کشور شناخته نمی شود

گرگان- حسینی، مدیر عامل تعاونی زنان سبز اورشم استارآباد گفت: از آنجاییکه صنایع دستی در ۸۰ درصد موارد توسط بانوان مدیریت می شود، از سوی جامعه به عنوان یک صنعت درآمدزا و پولساز جدی گرفته نمی شود.

هدی حسینی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: یکی از موضوعات بسیار پررنگ، عدم تعادل فعالیت های اتاق بازرگانی به لحاظ جنسیتی است.

مدیر عامل تعاونی زنان سبز اورشم استارآباد افزود: دغدغه من به عنوان کسی که در حوزه صنایع دستی فعالیت می کنم این است که سرمایه گذاران تمایلی برای حضور در این بخش ندارند و اتاق بازرگانی هم تاکنون کمکی برای جذب حامی مالی در راستای صنعتی شدن صنایع دستی نداشته است.

وی گفت: به واسطه اینکه حوزه صنایع دستی در ۸۰ درصد موارد توسط بانوان مدیریت می شود، به طور کلی از سوی جامعه به عنوان یک صنعت درآمدزا و پولساز جدی گرفته نشده است.

وی بیان کرد: عدم خود باوری و اعتماد به نفس هم یکی از دلایلی است که باعث عقب ماندن بانوان از حوزه تولید و صنعت و به طور کلی بخش خصوصی شده است.

حسینی ادامه داد: پایداری در یک کسب و کار نیازمند سرمایه در گردش است که نه تنها مورد توجه بانک ها نیست بلکه ارگان ها هم آن طور که باید به آن توجه نمی کنند.

مدیر عامل تعاونی زنان سبز اورشم استارآباد تصریح کرد: قرار گرفتن در بازار جهانی نیازمند آموزش های هدفمند است که متاسفانه در حال حاضر این آموزش ها به طور کامل در اتاق بازرگانی وجود ندارد.

کد خبر: ۲۲۱٬۹۸۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha