۱۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۸
بنگاه‌های بزرگ و دانش بنیان‌ها از شرط ارائه سند تجاری معاف شدند
رئیس کمیسیون صنعت اتاق تهران در گفتگو با بازار:

بنگاه‌های بزرگ و دانش بنیان‌ها از شرط ارائه سند تجاری معاف شدند

تهران- نقیب، رئیس کمیسیون صنعت و میدان اتاق بازرگانی تهران گفت: با تصویب اصلاحیه قانون کارت بازرگانی و فرایند تجاری، بنگاه های بزرگ و با سابقه و شرکت های دانش بنیان از ارائه سند تجاری معاف شدند.

علی نقیب در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه در تصویب نامه اخیر هیئت وزیران در مورد فرآیند صدور و تمدید کارت بازرگانی، بنگاه های بزرگ و با سابقه و شرکت های دانش بنیان اصلاحیه صورت گرفته گفت: این شرکت ها و واحد های تولیدی می توانند بسیار ساده از شرط سند تک برگ با کاربری تجاری و کد رهگیری عبور کنند.

وی با بیان اینکه از مرداد ماه سال ۹۹ با عملیاتی شدن سامانه جامع تجارت تمامی بازرگانان ملزم به ارائه سند تجاری تک برگ شدند، این اقدام صاحبان کارخانجات و دفاتر اداری که با سند دفترچه ای یا قولنامه و یا به صورت اجاره ای فعالیت داشتند را دچار مشکل کرده، کارت بازرگانی صادر یا تمدید نمی شد، افزود: برخی مواقع این واحد های اقتصادی مجبور به توقف ورود تجهیزات وارداتی خطوط تولید یا مواد اولیه در گمرک و پرداخت دموراژ و حق انبارداری و متحمل خسارت و یا تعطیلی می شدند.

رئیس کمیسیون صنعت و میدان اتاق بازرگانی تهران با بیان اینکه در تاریخ ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ در نشست هیئت وزیران، ماده ۱۰ آیین نامه اجرایی قانون مقررات صادرات و واردات بررسی و اصلاحیه تصویب شد، گفت: با تصویب اصلاحیه شرط ارائه سند مالکیت تک برگ( حد نگار) از میان برداشته شد و معافیت از طریق دارا بودن شرط داشتن حداقل دو سال تسلیم اظهارنامه مالیاتی مشروط بر فروش کالا و خدمات آنها در سال پیش بیشتر از یک برابر حداقل نصاب معاملات بزرگ اعلامی در ابتدای سال بر اساس ماده سه قانون برگزاری مناقصات اجرا می شود.

نقیب تاکید کرد: بخش خصوصی تلاش های خوبی در زمینه رفع مشکلات موجود داشته و بنا بر این اصلاحیه مشکلات شرکت های دانش بنیان که طبیعتاً دارای دفاتر تجاری نیستند در صورتی که دارای تائیدیه از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور باشند را نیز را برطرف شده است.

وی با بیان اینکه حداقل نصاب معاملات بزرگ در آغاز هر سال توسط هیئت دولت و با پیشنهاد وزارت اقتصاد به تصویب خواهد رسید گفت: این حدنصاب همچنین در سال ۱۴۰۱ به میزان یک میلیارد تومان بوده است.

رئیس کمیسیون صنعت و میدان اتاق بازرگانی تهران با تاکید بر اینکه با تصویب این بند تمام کارخانجات صادرات محور و تولیدی می توانند بدون نگرانی در زمینه فرآیند طولانی تغییر اسناد در سازمان ثبت اسناد، اقدام به درخواست صدور یا تمدید کارت بازرگانی خود کنند بیان کرد: واحد های اقتصادی که در زمین های اوقاف یا شهرک های صنعتی فعالیت می کنند نیز از اخذ رضایت مدیران این سازمان ها معاف می شوند.

کد خبر: ۲۲۱٬۹۸۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha