۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۴
خسارت هزاران میلیارد دلاری تغییرات اقلیمی برای جهان

خسارت هزاران میلیارد دلاری تغییرات اقلیمی برای جهان

دانشمندان تخمین می‌زنند که پیامدهای اقتصادی رویداد قریب الوقوع ال نینو در ماه‌ها و سال‌های آینده، حدود ۳ تریلیون دلار (۳۰۰۰ میلیارد دلار) باشد.

به گزارش بازار، تغییرات اقلیمی هزاران میلیارد دلار به جهان خسارت وارد می‌کند.

یکی از آثار سوء تغییرات اقلیمی و گرم شدن کره زمین که ناشی از فعالیت گلخانه‌ها و آزاد شدن گاز دی اکسیدکربن است، پدیده موسم به ‹‹ال نینو›› است. برآوردها نشان می‌دهد ال نینو هزاران میلیارد دلار خسارت به جهان تحمیل کند. ال نینو زمانی اتفاق می‌افتد که یک نوار آب گرم در سواحل آمریکای جنوبی تشکیل می‌شود و تأثیر فاجعه‌باری بر دمای جهانی ایجاد می‌کند.

دانشمندان پیش بینی می‌کنند ال نینو در ماه‌های آینده از راه برسد و این تغییر می‌تواند دما را ۱.۵ درجه سانتی‌گراد افزایش دهد. این اتفاق ممکن است سبب بروز خشکسالی‌های قابل توجهی در برخی از نقاط جهان شود و همزمان بارندگی شدید و سیلاب در برخی از مناطق دیگر به همراه بیاورد.

به استناد گزارش مجله ساینس Science، پیش بینی می‌شود مناطق گرمسیری جهان از ال نینو به شدت آسیب ببینند. ال نینو در سال‌های ۱۹۸۲ و ۱۹۹۷ به ترتیب به ۴.۱ تریلیون دلار (۴۱۰۰ میلیارد دلار) و ۵.۷ تریلیون دلار (۵۷۰۰ میلیارد دلار) خسارت را در سراسر جهان به بار آورد و تاثیرات آن بیش از پنج سال ادامه داشت.

دانشمندان تخمین می‌زنند که پیامدهای اقتصادی رویداد قریب الوقوع ال نینو در ماه‌ها و سال‌های آینده، حدود ۳ تریلیون دلار (۳۰۰۰ میلیارد دلار) باشد. برای نمونه، معمولا در زمان وقوع پدیده ال نینو، کشور پرو بارندگی شدید و سیلاب را متحمل می‌شود در حالیکه آمازون، خشکسالی شدید را تجربه می‌کند. در همین حال، در جنوب غربی آمریکا باران بیشتری می‌بارد همزمان بخش‌های شمالی این کشور گرم می‌شوند.

برآورد می‌شود که تا پایان قرن جاری، مجموع خسارت‌های ناشی از ال نینو به ۸۴ تریلیون دلار (۸۴۰۰۰ میلیارد دلار) برسد.

کد خبر: ۲۲۱٬۹۸۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha