۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۰
میزان سرمایه گذاری در پروژه آزادراه پل زال-چیلات ۱۱ هزار میلیارد تومان است
نماینده مردم حوزه جنوبی ایلام در مجلس:

میزان سرمایه گذاری در پروژه آزادراه پل زال-چیلات ۱۱ هزار میلیارد تومان است

ایلام- علیزاده، نماینده مردم حوزه جنوبی ایلام در مجلس گفت: طبق برآوردهای انجام شده، میزان سرمایه گذاری در پروژه آزاد راه پل زال-چیلات ۱۱ هزار میلیارد تومان است.

بهزاد علیزاده در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد نحوه مشارکت بانک ها در پروژه آزاد راه پل زال-چیلات در حال بررسی است.

وی با برشمردن مزایای این پروژه هم در حوزه تبادل کالا و هم تردد زوار ،خواهان تسریع در فراهم آوردن مقدمات آغاز عملیات اجرایی این طرح شد.

علیزاده گفت: وزارت راه و شهرسازی مکلف است نسبت به تنظیم تفاهم نامه میان خود و بانک های عامل اقدام کرده و متن این تفاهم نامه را حداکثر تا پایان ماه برای دریافت پیشنهادهای اصلاحی در اختیار بانک های عامل(ملی،ملت،سپه و تجارت) قرار دهد.

نماینده حوزه جنوبی ایلام در مجلس اضافه کرد: مدیران عامل بانک ها مکلف هستند حداکثر تا ۷۲ ساعت پس از دریافت متن پیشنهادی، نسبت به ارائه پیشنهاد های اصلاحی خود اقدام کرده و متن نهایی به امضای طرفین رسیده و به وزارت اقتصاد تحویل داده شود.

وی عنوان کرد: هم چنین مصوب شده وزارت راه و شهرسازی با همکاری وزارت اقتصاد حداکثر ظرف مدت یک ماه نسبت به اخذ مصوبه هیئت دولت و شورای پول و اعتبار برای مجوز سرمایه گذاری مستقیم بانک ها در پروژه مذکور اقدام کنند.

علیزاده تصریح کرد: میزان سرمایه گذاری در این پروژه فراملی بالغ بر ۱۱ هزار میلیارد تومان است که سهم بانک های عامل( ملی ،ملت،سپه و تجارت) در این امر ۴۰ درصد، سهم دولت ۳۰ درصد و سهم بخشی ۳۰ درصد است.

وی گفت: این پروژه بخشی از کریدور شرق-غرب ( معروف به آزاد راه حرم تا حرم) کشور است که از کوتاه ترین مسیر میهن عزیزمان را به کشور عراق و دریای مدیترانه وصل می کند و در این راستا پروژه مذکور یک نقطه قوت برای مرز رسمی چیلات محسوب می شود.

کد خبر: ۲۲۱٬۹۸۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha