۱۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۰:۲۶
اختصاص۹۰۰ میلیارد ریال برای اتمام طرح‌های نیمه تمام استان مرکزی
استاندار مرکزی خبر داد؛

اختصاص۹۰۰ میلیارد ریال برای اتمام طرح‌های نیمه تمام استان مرکزی

اراک- استاندار مرکزی از اختصاص۹۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای اتمام طرح‌های نیمه تمام استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار بازار، سید علی آقازاده شامگاه دوشنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی استان مرکزی که در دفتر آیت الله دری نجف آبادی نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد، از اختصاص ۹۰۰ میلیارد ریال برای اتمام طرح‌های نیمه تمام استان خبر داد و اظهار داشت: طرح‌های نیمه تمام از جمله مشکلات مردم است که بر اساس برنامه ریزی‌های انجام شده برخی از این طرح‌ها تا بهار سال ۱۴۰۰ به بهره برداری می‌رسند.

آقازاده افزود: با توجه به نامگذاری سال‌جاری از سوی رهبر معظم انقلاب به عنوان سال جهش تولید کارگروهی برای تدوین برنامه‌ها و تلاش برای تحقق شعار سال در استان تشکیل شده‌است.

وی گفت: نرخ بیکاری سال ۹۷ در استان مرکزی هشت و سه دهم درصد بود که در سال گذشته به هشت و یک دهم درصد کاهش یافت و این استان با نرخ بیکاری ۶.۹ دهم درصد در زمستان سال گذشته مقام نخست را در این زمینه در کشور به خود اختصاص داد.

استاندار مرکزی بیان داشت: بیش از ۱۵ هزار شغل شناسنامه دار طی سال گذشته در این استان ایجاد شد و حقوق معوق کارگران در این مدت نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن ۷۶ درصد کاهش یافت و تعداد کارگران دارای حقوق معوق استان از پنج هزار و ۱۱۷ نفر در سال ۹۷ به یک هزار و ۱۹۷ نفر در سال گذشته کاهش یافت.

آقازاده عنوان داشت: برگزاری نشست‌های شورای گفتگوی دولت با بخش خصوصی تأثیر بسزایی در رشد اقتصادی و رفع مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی داشته است و طی سال گذشته یک میلیارد دلار کالا در استان مرکزی به خارج از کشور صادر شده است.

وی از صدور ۳۱۷ پروانه بهره برداری طرح صنعتی طی سال گذشته در استان مرکزی خبر داد و گفت: نتیجه این بهره‌برداری‌ها ایجاد سه هزار و ۸۰۰ شغل بوده و همچنین ۴۷ فقره پروانه بهره برداری از معدن با اعتباری بالغ بر ۱۴ هزار میلیارد ریال سال گذشته در استان صادر شد که صدور این پروانه‌ها چهار هزار و ۷۵۰ فرصت شغلی را به همراه دارد.

استاندار مرکزی عنوان داشت: ۴۲۱ هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان سال گذشته در این استان خریداری شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن ۱۲ درصد افزایش یافته و یک هزار و ۲۰۰ تن انواع گیاهان دارویی طی سال گذشته در استان مرکزی تولید شد که بخشی از این تولیدات به خارج از کشور صادر شد.

آقازاده همچنین یادآور شد: یک میلیارد و ۵۲۰ میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی طی سال گذشته در استان مرکزی جذب شد که در طول ۴۰ سال گذشته بی سابقه بوده‌است.

کد خبر: ۲۲٬۱۹۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha