۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۵
اقدامات دولت در حمایت از تولیدکنندگان بی ثمر بوده است
رئیس اتاق بازرگانی گرگان:

اقدامات دولت در حمایت از تولیدکنندگان بی ثمر بوده است

گرگان - یوسفی، رئیس اتاق بازرگانی گرگان اقدامات دولت در حوزه حمایت از تولیدکنندگان را بی‌ثمر دانست و گفت: با وجود تعدد کارگروه‌های موانع تولید، اقدامی در جهت رفع مشکلات بخش خصوصی نشده است.

امیریوسفی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: یکی تعداد از افرادی که مسئولیت در سطح کلان کشور را دارند گویا تصمیم به رفع موانع پیش روی بخش خصوصی ندارند.

رئیس اتاق بازرگانی گرگان افزود: به‌رغم تاکید مقام معظم رهبری به حمایت از تولید، هنوز هم قوانین دست‌وپاگیر در حوزه سرمایه‌گذاری وضع می‌شود.

وی ادامه داد: در دهه‌های اخیر که ادبیات حمایت از تولید در سخنان مسئولان زیاد شده، هیچ سازوکاری برای پشتیبانی از سرمایه‌گذاران و ایجاد انگیزه آنها برای ماندگاری در تولید پیش‌بینی‌نشده است.

او فرایند طولانی استعلام‌ها برای سرمایه‌گذاری را از جمله موارد کاهش انگیزه‌بخش خصوصی دانست و اضافه کرد: در همه دنیا برای جذب سرمایه‌گذاری تلاش دولت‌ها به تدوین سیاست‌های تشویقی است درحالی‌که این فرایند در ایران کاملا وارونه عمل می‌کند.

این فعال اقتصادی با بیان اینکه مدیران دولتی پشت میز نشسته و از مشکلات تولید اطلاعی ندارند، افزود: با توجه به اینکه شعار امسال رشد تولید است به نظر می‌رسد مدیران باید برای تصمیم‌گیری‌ها قدری سنجیده‌تر عمل کنند.

او در خاتمه ضمن تاکید بر اینکه امروز تولید و تجارت در کشور به حمایت بیشتری از سوی دولت نیازمند است، خاطرنشان کرد: با وجودی که همه مدیران دولتی مدعی به تلاش برای رفع موانع تولید هستند، جای سوال است که چرا این مشکلات از پیش پای بخش خصوصی برداشته نمی‌شود.

کد خبر: ۲۲۱٬۸۶۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha