۱۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۹
پیشرفت ۸۲ درصدی طرح انتقال آب از رودخانه زاب به دریاچه ارومیه
استاندار آذربایجان غربی خبر داد

پیشرفت ۸۲ درصدی طرح انتقال آب از رودخانه زاب به دریاچه ارومیه

ارومیه- استاندار آذربایجان غربی از پیشرفت ۸۲ درصدی طرح انتقال آب از رودخانه زاب به دریاچه ارومیه و دستور رییس جمهور برای تخصیص ۳۰۰ میلیارد تومان برای این پروژه خبر داد.

به گزارش خبرنگار بازار، محمدمهدی شهریاری عصر دوشنبه در جلسه بررسی وضعیت دریاچه ارومیه در استانداری آذربایجان غربی گفت: طرح انتقال آب از رودخانه زاب به دریاچه ارومیه یکی از مهم ترین پروژه های احیای دریاچه محسوب می شود که از سال ۸۳ با هدف مهار و انتقال اب مرزی آغاز شده است.

وی با اشاره به میزان پیشرفت این پروژه حیاتی در استان گفت: در حال حاضر میزان پیشرفت این طرح ۸۲ درصد است در حالی که تا اواسط سال ۹۳ و تا قبل از استفاده از منابع تسهیلات صندوق توسعه ملی، پیشرفت آن به میزان ۱۰ درصد بود.

شهریاری در خصوص میزان اعتبار لازم برای اتمام طرح گفت: میزان اعتبار مورد نیاز برای اتمام طرح در سال جاری، ۴۵۰ میلیارد تومان است که از این مقدار و به دستور رییس جمهور، ۳۰۰ میلیارد تومان برای این پروزه تخصیص خواهد یافت.

استاندار آذربایجان غربی ادامه داد: سد خاکی کانی سیب، تونل انتقال آب، کانال انتقال آب از خروجی تونل اصلی به سما دریاچه ارومیه و بند انحرافی بادین آباد از اجزای مهم این طرح بزرگ انتقال آب از رودخانه زاب به شمار می رود.

وی گفت: تا پایان سال ۹۷، هزار و ۴۴۰ میلیارد تومان از محل منابع عمومی و تسهیلات صندوق توسعه ملی برای این پروژه هزینه شده بود و در سال ۹۸ نیز ۱۳.۶ میلیون یورو از محل مقابله با اثرات مخرب ریزگردها و ۱۷ میلیون دلار نیز از محل باقیمانده تسهیلات صندوق توسعه ملی تخصیص یافت.

استاندار آذربایجان غربی نسبت به بهره برداری از این پروژه تا دی ماه سال جاری ابراز امیدواری کرد.

کد خبر: ۲۲٬۱۸۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha