۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۳
بهترین سایت و شرکت برای ثبت انواع دامنه

بهترین سایت و شرکت برای ثبت انواع دامنه

اگر قرار است یک وب‌سایت برای خودتان داشته باشید، یکی از کارهایی که همان اول باید انجام دهید این است که یک دامنه برای آن را ثبت کنید.

به گزارش بازار، اگر قرار است یک وب‌سایت برای خودتان داشته باشید، یکی از کارهایی که همان اول باید انجام دهید این است که یک دامنه برای آن را ثبت کنید. کجا؟ در یک شرکت معتبر! شرکت‌های مختلفی هستند که این کار را برای شما انجام می‌دهند و ما هم می‌خواهیم در این مقاله، شما را با سه شرکت هاستینگ آشنا می‌کنیم که می‌توانید برای ثبت دامنه دات کام، دات آی آر و… از آن‌ها استفاده کنید.

اما قبل از هر چیز بیایید یک بار تعریف دامنه را باهم مرور کنیم.

دامنه چیست؟

دامنه چیست؟ دامین (Domain) همان آدرس اینترنتی وب‌سایت شما است که شامل مجموعه‌ای از حروف و اعداد است و کاربران با واردکردن آن در مرورگر خود، می‌توانند به وب‌سایت شما دسترسی پیدا کنند؛ مثل example.ir.

این آدرس، همان نام و شهرتی است که می‌خواهید مخاطبان و مشتریان، شما را با آن بشناسند. پس اگر یک دامنۀ کوتاه و ارزشمند انتخاب کنید، مخاطبان بیشتری جذب می‌کنید، بهتر در ذهن آن‌ها می‌مانید و وب‌سایت شما سریع‌تر رشد می‌کند.

پیشنهاد می‌کنیم در زمان ثبت دامنۀ خود، تصور کنید که در حال انتخاب اسم برای فرزندتان هستید! مراحل انتخاب و ثبت دامنه این‌قدر جدی است که ما چنین مثالی زدیم!

به‌طور کلی دامنه‌ها می‌توانند به‌تنهایی ارزش زیادی داشته باشند و به همین دلیل است که برخی از کسب‌وکارها برای خرید دامنه‌های خاص هزینه‌های بسیار زیادی می‌پردازند. ضمن اینکه باید دامنۀ خود را در شرکتی ثبت کنید که قابل‌اعتماد باشد و ویژگی‌های مهمی مثل قیمت مناسب، پسوندهای متنوع، حفاظت از مالکیت، امکان تمدید و انتقال راحت دامنه و… داشته باشد. در ادامۀ مقاله به شما می‌گوییم که بهتر است دامنۀ خود را در چه وب‌سایتی ثبت کنید.

بهترین سایت و شرکت برای ثبت انواع دامنه

معرفی بهترین سایت‌های ثبت انواع دامنه

در این بخش همان‌طور که در مقدمه هم گفتیم، سه‌تا از بهترین سرویس‌دهندگان ایران که به کمک آن‌ها می‌توانید دامنۀ خود را ثبت کنید معرفی می‌کنیم.

لیموهاست

یکی از بهترین ارائه‌دهنگان خدمات میزبانی‌وب است که می‌توانید در آن دامنۀ خود را ثبت کنید و از آن هاست بخرید، لیموهاست است. چرا؟

اولین و شاید مهم‌ترین دلیل این است که لیموهاست نمایندۀ رسمی رجیستر جوکر، یکی از شرکت‌های بسیار معتبرِ خرید و فروش دامنه در جهان است. به همین خاطر می‌توان گفت که در لیموهاست دامنۀ خود را از معتبرترین سرویس ارائۀ دامنه و با کمترین قیمت ممکن تهیه می‌کنید.

دلیل دیگر این است که شما تقریباً هر پسوند دامنه‌ای را که بخواهید، می‌توانید با استفاده از لیموهاست برای وب‌سایت خود ثبت کنید. در مجموع بیش از ۸۰۰ پسوند دامنه در لیموهاست وجود دارد و این لیست یکی از کامل‌ترین مجموعه‌پسوندهای دامنه در کل کشور محسوب می‌شود. بنابراین در کنار ثبت دامنه با پسوندهای معروف مثل ir، org، com و… می‌توانید پسوندهای خاص و کم‌نظیرتری مثل news, shop, tv و… را هم ثبت کنید.

ضمن اینکه اگر به دلیل افزایش قیمت یا ناکافی‌بودن خدمات قصد تغییر شرکت رجیسترار دامین خود را داشته‌ باشید، به کمک تیم پشتیبانی فنی لیموهاست می‌توانید به‌راحتی این کار را انجام دهید.

با توجه به این دلایل، لیموهاست یکی از معتبرترین انتخاب‌هایی است که می‌توانید در آن دامنۀ مدنظرتان را با پسوند دلخواهتان ثبت کنید.

ایران سرور

ایران سرور یکی از وب‌سایت‌های مناسب برای ثبت دامنه است. این وب‌سایت سابقۀ طولانی و تعداد مشتریان زیادی دارد و خدمات ثبت دامنۀ آن شامل ویژگی‌های زیر است:

  • ثبت آنی دامنه
  • تنظیم DNS‌ از پنل کاربری
  • قفل دامنه
  • ارائۀ بیش از ۴۰۰ پسوند دامنه

همچنین در ایران سرور با استفاده از سرویس backorder (رزرو دامنه) این امکان را دارید که نام دامنۀ دلخواه خود را که فرد یا سازمان دیگری ثبت کرده است رزرو کنید تا اگر منقضی شد، پیش از آزادشدن عمومی دامنه، آن دامنه برای شما ثبت شود.

پارس پک

پارس‌پک در کنار شرکت‌هایی مثل لیموهاست و ایران سرور، یکی از شرکت‌هایی است که خدمات هاست و سرور و همچنین خدمات فروش و ثبت دامنه ارائه می‌کند. در پارس پک می‌توانید پسوندهای مختلف داخلی و بین‌المللی را با قیمتی مناسب تهیه کنید.

پس از ثبت دامنه‌های بین‌المللی در این وب‌سایت، یک پنل مدیریتی دامنه برای تغییر DNS و تغییر مالکیت دامنه در اختیارتان قرار می‌گیرد.

جمع‌بندی و ۲ نکتۀ‌ باقی‌مانده!

در این مقاله شما را با تعریف دامنه آشنا کردیم و در ادامه بهترین سایت‌ها را برای ثبت انواع دامنه معرفی کردیم. اما هنوز دو نکتۀ مهم باقی مانده که باید به شما بگوییم!

نکتۀ اول اینکه ‌تصمیم‌گیری برای انتخاب نام دامنه و ثبت آن را نباید با عجله انجام دهید؛ چون به همان اندازه که یک دامنۀ ارزشمند و حرفه‌ای می‌تواند به موفقیت کسب‌وکارتان کمک کند، یک دامنۀ ضعیف ممکن است باعث شکست سنگین کسب‌وکارتان شود. پس برای انتخاب آن تحقیق و مشورت را در اولویت بگذارید.

نکتۀ دوم اینکه برای ثبت و خرید دامنه بهتر است وب‌سایتی را انتخاب کنید که نمایندۀ رسمی رجیسترارها در ایران باشند؛ چراکه رجیسترارها مالکیت مادام‌العمر دامین‌ها را در اختیار دارند و خیال شما را از داشتن یک دامنۀ همیشگی راحت می‌کنند. البته اگر مانعی برای پرداخت با کارت‌های بین‌المللی ندارید، می‌توانید به‌طور مستقیم از این وب‌سایت‌ها هم خرید کنید.

این هم از دو نکتۀ باقی‌مانده! ما کارمان را انجام دادیم. حالا این شما هستید که باید با انتخاب یک دامنۀ ارزشمند، بخش زیادی از موفقیت کسب‌وکارتان را تضمین کنید.

کد خبر: ۲۲۱٬۸۰۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha