۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۲
ضرورت توسعه صنایع سبز| ۵۷۰ محیط‌بان استخدام می‌شوند
سلاجقه:

ضرورت توسعه صنایع سبز| ۵۷۰ محیط‌بان استخدام می‌شوند

سمنان- معاون رئیس جمهور با بیان اینکه توسعه صنایع سبز ضرورت کشور است، گفت: یکی از نیازهای امروز کشورمان این است که صنایع به مسئولیت اجتماعی شان در قبال محیط زیست عمل کنند.

به گزارش خبرنگار بازار، علی سلاجقه شامگاه پنجشنبه در خاتمه سفر به استان سمنان در جمع خبرنگاران ضمن اشاره به توسعه صنایع سبز به مثابه یک نیاز کشورمان، ابراز کرد: یکی از نیازهای امروز کشورمان این است که صنایع به مسئولیت اجتماعی شان در قبال محیط زیست عمل کنند.

وی با بیان اینکه جانمایی صنایع در استان سمنان نسبتاً مطلوب است اما امید می‌رود همسایگی با پایتخت کشور برای این استان آلایندگی تاثیرگذار نباشد، افزود: توسعه در هر استان باید براساس آمایش سرزمین و طبق قانون باشد.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست با بیان اینکه گزارش ارزیابی محیط‌زیست یکی از ملاک.های اصلی و تعیین کننده صدور مجوزهای صنعتی در استان های کشور محسوب می‌شود، ابراز کرد: در استان سمنان نیز همین رویه پابرجا است و لذا خط توسعه شرکت فروسلیس ایران در شهرک صنعتی سمنان مبتنی بر مجوز محیط زیست انجام خواهد شد.

سلاجقه با بیان اینکه سمنان درگیر آلایندگی گرد و غبار است، ابراز کرد: آلایندگی صنعتی آزاردهنده ای در این استان دیده نمی‌شود اما بازهم می‌بایست اهتمام بر استقرار صنایع پاک داشته باشند.

۵۷۰ محیط‌بان و کارشناس برای سال جاری استخدام محیط زیست خواهند شد

وی با اشاره به استخدام نیروهای محیط بان در کشور برای رفع مشکل کمبود نیروی انسانی سازمان حفاظت از محیط زیست بیان کرد: ۵۷۰ محیط‌بان و کارشناس برای سال جاری استخدام محیط زیست خواهند شد.

معاون رئیس جمهور در ادامه به موضوع تخریب کوه شاهوار بر اساس معدن کاوی نیز اشاره کرد و با بیان اینکه محیط زیست به لحاظ وظیفه نظارتی خود از آلومینای جاجرم شکایت کرد، گفت: از آنجا که شکایت محیط زیست عودت داده شد، شورای تامین شهرستان شاهرود به موضوع ورود و معدن تاش بسته شد.

سلاجقه همچنین با تاکید بر اینکه کوهسار شاهوار مهمترین منبع آب شرب مردم دشت بسطام و شهرستان شاهرود است، گفت: اولویت دولت تأمین آب شرب مردم است لذا در صورت تداوم کار معدن آب شرب با افت مواجه و تبعات بسیاری ایجاد خواهد شد.

وی در پایان سخنان خود همچنین گفت: یکی از تاکیدات ما، اجرای منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص حفاظت از محیط زیست است.

کد خبر: ۲۲۱٬۶۶۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha