۱۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۱
مصرف آب در تهران از مرز ۳ میلیون مترمکعب در روز عبور کرد
طی روز گذشته تا کنون؛

مصرف آب در تهران از مرز ۳ میلیون مترمکعب در روز عبور کرد

تهران- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران گفت: طی روز گذشته تا کنون مصرف آب در تهران از مرز ۳ میلیون مترمکعب در روز عبور کرد.

محمدرضا بختیاری در گفتگو با خبرنگار بازار، با اشاره به اینکه مصرف آب در استان تهران نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است، افزود: برای گذر از وضعیت کنونی و جلوگیری از تنش آبی نیازمند همراهی مردم در زمینه صرفه جویی و مصرف بهینه آب هستیم تا برای مصارف ضروری دچار کمبود نشویم.

وی افزود: شیوع ویروس کرونا، شرایط امسال را نسبت به مدت مشابه سال قبل متفاوت کرده به طوری که توصیه به شستشوی مکرر دست‌ها، شستشوی خریدها و مایحتاج روزانه، گرما و خشکی هوا در خردادماه در افزایش مصرف آب تأثیر زیادی داشته است.

بختیاری با بیان اینکه مصرف آب در تهران طی روز گذشته از مرز سه میلیون و ۶۰۰ هزار میلیون مترمکعب در روز عبور کرده است عنوان داشت: با توجه به اینکه امسال ۲۰ روز زودتر به اوج مصرف رسیده ایم امسال شرایطی به وجود آمده که مصرف آب ۱۱ درصد افزایش پیدا کرده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران بیان داشت: علاوه بر تأثیر ویروس کرونا، خوش بینی مردم نسبت به پر شدن سدها و افزایش ذخایر آب زیرزمینی نیز از دیگر عوامل افزایش مصرف آب است.

کد خبر: ۲۲٬۱۶۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha