۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۰
عملیات اجرایی طرح ملی انتقال آب دریای عمان آغاز شد| اجرای خط لوله به طور ۷۱۸ کیلومتر
با حضور رئیسی؛

عملیات اجرایی طرح ملی انتقال آب دریای عمان آغاز شد| اجرای خط لوله به طور ۷۱۸ کیلومتر

کنارک- عملیات اجرایی طرح ملی آبرسانی از دریای عمان به استان‌های شرقی کشور با حضور رئیس جمهور و مسئولان استان سیستان و بلوچستان آغاز شد.

به گزارش خبرنگار بازار، همزمان با صبح پنجشنبه و در بدو سفر استانی رئیس جمهور به جنوب استان سیستان و بلوچستان عملیات اجرایی طرح ملی انتقال آب عمان به شمال استان آغاز شد، این خط انتقال قرار است آب دریای عمان را نمک زدایی و به استان‌های شرق و شمال شرق انتقال دهد.

استاندار سیستان و بلوچستان در گفت‌وگو با خبرنگار بازار درباره این طرح توضیح داد: سامانه آبگیر و تأسیسات شیرین سازی و نمک زدایی از ابتدای نیمه دوم سال ۱۴۰۰ آغاز و تاکنون پیشرفت خوبی داشته است.

محمد کرمی با بیان اینکه طرح ملی نمک زدایی و انتقال آب از دریای عمان تقریباً ۱۱ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، تاکید کرد: امروز رئیس جمهور با حضور در محل اجرای طرح از نزدیک در جریان مراحل اجرایی طرح قرار گرفت.

وی با بیان اینکه حدود ۶۰ هزار میلیارد تومان پیش بینی حجم سرمایه گذاری در این طرح است، افزود: سامانه انتقال آب به طول خط ۷۱۸ کیلومتر در سیستان و بلوچستان برای ظرفیت ٢٨٠ میلیون متر مکعب در سال در این طرح دیده شده است.

استاندار سیستان و بلوچستان اجرای مسیر و تونل برای احداث سه خط لوله برای ظرفیت نهایی انتقال ٨٠٠ میلیون متر مکعب آب در سال را از دیگر طرح های جانبی پروژه ملی مذکور دانست و بیان داشت: احداث نیروگاه سیکل ترکیبی یک‌هزار مگاواتی برای تأمین انرژی دیگر بخش طرح اجرایی انتقال آب عمان محسوب می شود.

کرمی با بیان اینکه ورق های تولید لوله های خط انتقال آب نیز خریداری شده است، گفت: در فاز اجرای سامانه انتقال آب، عملیات نقشه برداری و تملک اراضی به اتمام رسیده است.

گفته می شود ۴۸۱ کیلومترخط انتقال آب دریای عمان هم اکنن توسط پیمانکار پروژه در دست اجرا است. مسئولان استان سیستان و بلوچستان همچنین اعلام کرده اند که ۲۲۶ کیلومتر از مسیر توسط پیمانکار لوله گذاری شده و مابقی نیز در دست اجرا خواهد بود.

کد خبر: ۲۲۱٬۵۸۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha