۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۸
مذاکره برای توسعه ۱۰ میدان جدید نفتی و گازی ایران با شرکت‌های روسیه
وزیر نفت خبر داد

مذاکره برای توسعه ۱۰ میدان جدید نفتی و گازی ایران با شرکت‌های روسیه

اوجی وزیر نفت گفت: مقدمات توسعه ۱۰ میدان نفتی و گازی توسط شرکت‌های روس حل‌وفصل شده و وارد فاز قراردادی شده است. همچنین در حوزه شرکت‌های دانش‌بنیان، گمرک و موضوعات دیگر نیز قراردادهایی امضا شد.

بازار؛ گروه آب و انرژی: جواد اوجی وزیر نفت بعد ظهر امروز در حاشیه امضای ۱۰ قرارداد و تفاهم‌نامه بین شرکت‌های ایران و روسیه با بیان اینکه ایران و روسیه در اوپک پلاس نظرات مشابه دارند و با تصمیمات خوب تنظیم بازار نفت روند خوبی گرفته است، اظهار کرد: در کمیته مشترک قیمت نفت نیز چند ماهی است جلسات مشترکی داریم و در مورد قیمت نفت در منطقه به تفاهم می‌رسیم.

وی افزود: به‌زودی بحث سواپ فرآورده‌های نفتی با استفاده از ظرفیت‌های شمال ایران بین دو کشور پیگیری خواهد شد.

اوجی با تاکید بر اینکه با شرکت گسپروم روسیه نزدیک به ۴۰ میلیارد دلار تفاهم‌نامه داریم که وارد فاز قراردادی شده است، گفت: در چند ماه آینده قراردادهای این موضوع امضا خواهد شد.

وزیر نفت با بیان اینکه امروز به همراه جناب نواک بازدیدی از غرفه های نمایشگاه داشتیم، اظهارکرد: ایران و روسیه ظرفیت های خوبی در حوزه انرژی به خصوص نفت و گاز دارند، تصمیمات خوب و همسویی در دستور کار داریم و در دولت مردمی پیرو جلساتی که رؤسای جمهور هر دو کشور داشتند در زمینه توسعه روابط به ویژه نفت و گاز و صنایع فرآورده های نفتی و صنایع پتروشیمی طی این مدت توافقات و تفاهم ها و قراردادهای خوبی به امضا رسید.

اوجی با بیان اینکه ایران و روسیه از کشورهای بزرگ منطقه و هر دو تحریم هستند و ظرفیت خوبی برای همکاری مشترک دارند که با پشتیبانی و کمک یکدیگر می‌توانیم این تحریم‌ها را بی‌اثر کنیم، گفت: پیرو جلسه کمیسیون مشترک شانزدهم که در روسیه برگزار شد ما از دیروز با حضور نمایندگان از وزارتخانه‌های مختلف دو کشور جلساتی داشتیم که به امضای قرارداد و تفاهم‌نامه منجر شد.

وزیر نفت با بیان اینکه با توجه به اینکه بنده و جناب نواک عضو روسای کمیسون مشترک ایران و روسیه هستیم به همین دلیل پیگیر مصوبات کمیسیون مشترک بودیم، اظهار کرد: در تمامی حوزه‌های بانکی، تجاری، گمرک، صنایع و انرژی و بحث خط راه‌آهن رشت - آستارا و خطوط ریلی که مدنظر است را پیگیری کردیم.

به گفته اوجی، در حوزه توسعه میادین نفتی و گازی قراردادهای خوبی با شرکت‌های توانمند روسی داریم که بعضی از قراردادها که در همین دولت نیز منعقد شده پیشرفت خوبی داشته و برخی میادین به تولید نیز رسیده است.

وی اظهار کرد: امیدواریم در جلسه کمیسیون ۱۷ که در ایران برگزار می شود، مصوبات و تصمیمات که در این دو روز گرفته شده نهایی و اجرایی کنیم

کد خبر: ۲۲۱٬۵۱۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha