۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۲
بانک‌ها دغدغه صادرات، تولید و اشتغال را ندارند
صادرکننده نمونه اصفهانی:

بانک‌ها دغدغه صادرات، تولید و اشتغال را ندارند

اصفهان -شاه‌میرزایی؛ صادرکننده نمونه اصفهانی گفت: بانک مرکزی دغدغه صادرات و تولید و اشتغال ندارد و نگاه آن به صنعت و صادرات تنها از زاویه ارزآوری جهت کنترل و تثبیت نرخ ارز است.

حسن شاه میرزایی در گفت و گو با خبرنگار بازار، در پاسخ به این سوال که اصفهان چطور می تواند در عرصه صادرات موفق عمل کند، می گوید: برای انجام صادرات موفق ابتدا باید مشکلات و موانع صادرات غیرنفتی از سر راه صادرکنندگان برداشته شود.

وی با اشاره به اینکه در برخی مواقع سیاست های نادرست و بخشنامه های مدیریت نشده باعث افت صادرات است و تیر ترکش این بخشنامه ها شامل حال صادرکنندگان هم می شود، بیان کرد: ریشه اصلی مشکلات ارزی که برای صادرکنندگان در سال های اخیر ایجاد شد ابتدا مربوط به دو نرخی بودن ارز بود.

صادرکننده نمونه اصفهانی با اشاره به اینکه تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی که طرحی شکست خورده بود و بسیاری از صادرکنندگان و واردکنندگان از قبل آن ضرر دیدند، ابراز کرد: وقتی دولت به این سیاست غلط پی برد و ارز ۴۲۰۰ تومانی حذف شد دوباره همان راه قبلی اشتباه را پی گرفتیم در حالی که قرار شد تفاوت هایی ایجاد شود اما هیچ تغییری پیش نیامد و صادرکنندگان را با مشکلات جدی تری روبرو کرد.

وی با گلایه از اینکه بانک مرکزی دغدغه صادرات و تولید و اشتغال ندارد و نگاه آن به صنعت و صادرات تنها از زاویه ارزآوری جهت کنترل و تثبیت نرخ ارز است، ادامه می دهد: هرچند این رویکرد در کوتاه‌مدت منتج به سرکوب نرخ ارز شده است ولی در دراز مدت مشکلات بسیاری برای صادرکنندگان ایجاد کرده است.

کد خبر: ۲۲۱٬۴۸۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha