۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۵
ضرورت ارتقاء HSE در بنادر و شرکت های دریایی و بندری

ضرورت ارتقاء HSE در بنادر و شرکت های دریایی و بندری

نشست تخصصی ارزیابی شاخص های HSE و شاخص های ایمنی حریق بندر نوشهر برگزار شد.

به گزارش بازار به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی، سعید کیاکجوری مدیرکل بنادر و دریانوردی استان مازندران و مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر نوشهر در نشست تخصصی ارزیابی شاخص های HSE و شاخص های ایمنی حریق بندر نوشهر با حضور مدیر ایمنی، بهداشت و محیط زیست (HSE)، بر ضرورت ارتقاء HSE در بنادر و شرکت های دریایی و بندری و توسعه فرهنگ ایمنی تأکید کرد.

کیا کجوری با تاکید بر اینکه ارتقاء HSE موضوعی است که باید طی زمان انجام بگیرد و موضوعات مرتبط با آن ارتقاء یابد، افزود: باید تلاش کنیم که این موضوع تبدیل به فرهنگ کاری شود و ارزیابی های صورت گرفته از HSE اداره کل بیانگر این است که خوشبختانه روند ما رو به رشد بوده و سعی می کنیم که فعالیت های مرتبط با HSE را بیشتر از قبل فعال کنیم.

به گفته کیا کجوری، در بخش مهم سلامت کارکنان، می بایست پایش سلامت همکاران به صورت جدی و اثرگذار انجام و فرایند رفع مشکل جسمانی آنان در hse اداره کل پیگیری شود، همچنین در بخش زیست محیطی و موضوعات مرتبط، مسئله کاهش انرژی داشتیم و این فرایند را ادامه می دهیم.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر نوشهر افزود : موضوع مهم بعدی فرایندی است که HSE سازمان پیش روی دارد و آن درگیر کردن HSE شرکت های خصوصی دریایی و بندری فعال در بنادر است که خوشبختانه ما این موضوع را از حدود یک سال پیش در راستای اجرای سیاست های ابلاغی سازمان بنادر و دریانوردی در بخش های ایمنی، بهداشت و محیط زیست آغاز کردیم.

وی خاطر نشان کرد:در بخش ارزیابی آتش نشانی بنادر سراسر کشور که سال گذشته HSE سازمان بنادر و دریانوردی انجام شد بندر نوشهر با وجود اینکه از میانگین سنی بالاتری برخوردار بوده در رشته آمادگی جسمانی رتبه نخست را کسب نموده است و این موضوع ضرورت پیگیری برای جذب نیروهای آتش نشانی در همه بنادر بویژه بندر نوشهر را نشان می دهد چرا که جوانی و شادابی در نیروهای آتش نشانی موضوعی مهم و تأثیرگذار است.

بنا بر این گزارش، عبداله جعفری مدیر ایمنی، بهداشت و محیط زیست سازمان بنادر و دریانوردی نیز در این نشست با بیان اینکه بنادر نقش بسیار ارزشمندی را در اقتصاد کشور ایفا می کنند گفت: بیش از ۸۰ درصد حمل و نقل کشور از طریق بنادر و حمل و نقل دریایی انجام می شود و بر اساس آمارهای موجود به صورت مستقیم حدود ۴۰% (رتبه دوم بعد از نفت) و به صورت غیر مستقیم حدود ۷۰% در اقتصاد، اجتماع و فرهنگ کشور تاثیرگذار است.

وی افزود: تا قبل از ۲۰۲۱ در مقایسه فهرست برترین بنادر دنیا، نکته حائز اهمیت برای صاحبان کالا و کشتیرانی ها انتخاب بنادری بود که پایین بودن قیمت تمام شده کالا و بالا بودن سرعت انجام کار به عنوان مهم ترین معیارسنجش آنان بود و از این سال به بعد ایمن بودن بنادر باعث شد که لیست برترین ها تغییر یابد و در کنار آنها، ایمنی به عنوان معیار مهم و تاثیر گذار مطرح شد که ایمنی یک ارزش و یک اصل است نه اولویت.

جعفری یادآور شد : ایمنی باید همراه کار باشد و اگر زمانی عدم ایمنی را تشخیص دادیم راهکار آن را نیز ارائه کنیم؛ در بحث ایمنی و فرایند کار دو حلقه به عنوان شاه کلید است که ارتباط آن دوحلقه بین دیگر حلقه ها خیلی مهم و حیاتی است و استحکام ۸۰% کل حلقه را فراهم می کند؛ ایمنی یا HSE یک حلقه و عملیات امور بندری حلقه دیگر این مجموعه است که اگر در کنار همدیگر قرار گیرند فرایندهای انجام کار در یک بندر، ایمن خواهد بود.

مدیر ایمنی، بهداشت و محیط زیست سازمان بنادر و دریانوردی همچنین از تاکید ویژه مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی بر حفظ جان و ایمنی انسان و کاهش میزان حوادث ناشی از کار به عنوان دستور کار سال جاری نام برد.

کد خبر: ۲۲۱٬۳۹۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha