۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۷
امضای  ۱۰ قرارداد و تفاهم نامه بین ایران و روسیه
در مرکز همایش های صنعت نفت رخ داد

امضای ۱۰ قرارداد و تفاهم نامه بین ایران و روسیه

شرکت‌های ایران و روسیه به دنبال جلسات مستقیم در تهران، ۲ قرارداد و ۸ تفاهم‌نامه به امضا رساندند.

بازار؛ گروه آب و انرژی: در پایان نشست روسای کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه که با حضور جواد اوجیُ، وزیر نفت و الکساندرنواک، معاون نخست‌وزیر روسیه که عصر امروز (چهارشنبه، ۲۷ اردیبهشت‌ماه) در مرکز همایش‌های صنعت نفت برگزار شد، نشست B۲B شرکت‌های ایرانی و روسی در بخش نفت‌وگاز، هشت تفاهم‌نامه و قرارداد میان ایران و روسیه در بخش‌های صنعتی، انتقال فناوری و ازدیاد برداشت به امضا رسید.

در نتیجه نشست B۲B شرکت‌های ایرانی و روسی در بخش نفت‌وگاز که روز گذشته در پژوهشگاه صنعت نفت برگزار شد و همچنین مذاکراتی که میان جواد اوجیُ، وزیر نفت و الکساندر نواک، معاون نخست‌وزیر روسیه از شب گذشته تا امروز جریان داشت، هشت تفاهم‌نامه و قرارداد به امضای شرکت‌های ایرانی و روسی رسید.

بر اساس این گزارش تفاهم‌نامه‌ها و قراردادهای امضاشده به شرح زیر است:‌

تفاهم‌نامه همکاری میان معاونت امور بین‌الملل و بازرگانی وزارت نفت با موسسه دولتی روابط بین‌الملل مسکو وزارت خارجه روسیه موسسه بین‌المللی سیاست انرژی امضا شد.

نقشه راه همکاری‌های علمی و فناوری بین معاونت امور مهندسی، پژوهشی و فناوری وزارت نفت و وزارت انرژی روسیه نیز به امضا رسید.

امضای موافقت‌نامه فعالان اقتصادی مجاز نیز بین گمرک ایران و گمرک فدراسیون روسیه مورد دیگری بود که انجام شد.

همچنین تفاهم‌نامه همکاری پایلوت ازدیاد برداشت بین پژوهشگاه صنعت نفت و دانشگاه فدرال کازان امضا شد.

تفاهم‌نامه همکاری‌های بالادستی بین پژوهشگاه صنعت نفت و شرکت پتروهیم سرویس، تفاهم‌نامه همکاری‌های انتقال فناوری برای تولید و ایجاد بازار مشترک کمپرسور بین گروه توسعه فناوری بارون و شرکت یورو پیکایا الکترو تکنیس کا، تفاهم‌نامه همکاری مشارکت در توسعه و فناوری عملیاتی تجهیزات و هوشمند سازی واحدهای بهره‌برداری بین شرکت بارون و شرکت توساخت و همچنین تفاهم‌نامه سه‌جانبه مابین شرکت OilGIS، شرکت صنایع نسیم همراه- شقاقی و پارک نوآوری نفت به امضا رسید.

قرارداد تأمین طناب فولادی بین شرکت آرنا سپهر تریدینگ (ایران) و شرکت با مسئولیت محدود مرکز فناوریهای صنعتی (مسکو، اسکولکوو) و قرارداد نمایندگی ایران و روسیه بین شرکت کارسان صنعت غرب و شرکتان پی پی سنسور نیز امضا شد.

گفتنی است روس در بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی نفت حضوری گسترده داشته اند. برابر با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته توسط اتاق بازرگانی تهران و دیگر نهادهای مربوطه، نمایندگان ۲۸ شرکت روس طی چهار روز حضور در نمایشگاه در بیش از ۴۰۰ نشست مذاکره و گفت‌وگوی مستقیم با فعالان اقتصادی بخش خصوصی اعم از تولیدکنندگان و صادرکنندگان تجهیزات صنعت نفت و گاز حضور پیدا می‌کنند و همچنین نشست‌هایی چندجانبه با مقامات و مسئولان دولتی خواهند داشت.

حضور شرکت‌های روسی در نمایشگاه نفت ایران، امکان شناخت بیشتر فعالان دو کشور و توسعه روابط اقتصادی و مراودات تجاری بین ایران و روسیه را فراهم می‌کند و مهم‌تر از آن زمینه همکاری‌های مشترک در بازارهای منطقه و کشورهای خاورمیانه را ایجاد می‌کند.

کد خبر: ۲۲۱٬۳۸۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha