۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۰
آغاز حمل گاز LPG ونزوئلا توسط دو شرکت نفت اروپایی از ماه ژوئن
وزیر نفت ونزوئلا خبر داد؛

آغاز حمل گاز LPG ونزوئلا توسط دو شرکت نفت اروپایی از ماه ژوئن

وزیر نفت ونزوئلا از صدور مجوز حمل گاز طبیعی این کشور توسط دو شرکت نفت بزرگ اروپایی برای ماه ژوئن خبر داد.

به گزارش بازار؛ وزیر نفت ونزوئلا از صدور مجوز حمل گاز طبیعی این کشور توسط دو شرکت نفت بزرگ اروپایی برای ماه ژوئن خبر داد.

بر اساس این گزارش، پدرو تلچیا با اعلام این خبر مهم تاکید کرد که دو شرکت «اِنی» و «ریپسول» کار حمل گاز مایع LNG ونزوئلا را از ماه ژوئن آغاز خواهند کرد. وی همچنین تاکید کرد که این دو شرکت، آمادگی و علاقمندی خود را برای سرمایه گذاری و گسترش فعالیت ها در حوزه اکتشاف و صادرات نفت و گاز ونزوئلا اعلام کرده اند.

به گفته وزیر نفت ونزوئلا، دریافت این مجوز از سوی دولت ونزوئلا بیش از هفت سال به طول انجامیده و نهایتا وزارت انرژی این کشور در ماه می با اعطای مجوز لازم برای حمل گاز طبیعی به دو شرکت مذکور موافقت نموده است.

لازم به ذکر است، دو شرکت نفتی بزرگ انی و ریپسول در حال حاضر مشغول به انجام فعالیت های مربوط به اکتشاف گاز طبیعی در فیلد گازی «کاردون ۴» ونزوئلا بوده که پروژه مذکور در قالب یک کنسرسیوم نفتی مشترک با شرکت های نفتی دولتی ونزوئلا در حال انجام است.

گزارش ها حاکی از افزایش درامدهای نفتی ونزوئلا از فروش نفت خام طی ماه های اخیر بوده که ناشی از کاهش سطح تحریم های نفتی اعمال شده علیه این کشور از سوی دولت ایالات متحده و اتحادیه اروپا است.

همچنین، تاکنون شرکت های بزرگ نفتی آمریکایی همچون اکسون نیز علاوه بر خرید نفت خام ونزوئلا، برای شرکت در پروژه های مشترک نفتی با این کشور اعلام علاقه و آمادگی کرده اند.

کد خبر: ۲۲۱٬۳۷۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha