۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۰
همه چیز در مورد خرید بلیط هواپیما

همه چیز در مورد خرید بلیط هواپیما

سفر با هواپیما، یکی از شگفت‌انگیزترین انواع سفر است. هواپیما در مقایسه با خودروی شخصی، کشتی و قطار، شما را بسیار سریع‌تر به مقصد می‌رساند.

به گزارش بازار، سفر با هواپیما، یکی از شگفت‌انگیزترین انواع سفر است. هواپیما در مقایسه با خودروی شخصی، کشتی و قطار، شما را بسیار سریع‌تر به مقصد می‌رساند. هنگامی که در هواپیما هستید، علاوه بر لذت پرواز و مشاهده مناظر طبیعی از میان ابرها، از راحتی و آسودگی سفر نیز بهره‌مند خواهید شد. ممکن است در هواپیما، کنار افراد دیگری با فرهنگ‌های متفاوت بنشینید و این فرصت را داشته باشید تا با آن‌ها خوش و بشی داشته باشید. حتی افرادی که سفرهای زیادی انجام می‌دهند نیز، هر بار که سوار هواپیما می‌شوند، از لحظه برخاستن هواپیما، عبور از میان ابرها و نگاه کردن از بالا به مناظر زیبای طبیعت و شهرها، هیجان‌زده می‌شوند. اگر شما هم هوس کردید که لذت سفر با هواپیما را تجربه کنید، در ادامه با ما همراه باشید تا همه چیز در مورد خرید بلیط هواپیما را بررسی کنیم.

مدارک لازم برای خرید بلیط هواپیما داخلی

اولین قدم برا شروع یک مسافرت هوایی در داخل کشور، خرید بلیط هواپیما است. پیش از خرید بلیط هواپیما، باید مدارک خود را آماده کنید. مهم‌ترین مدرک لازم برای خرید بلیط هواپیما داخلی، کارت ملی یا شناسنامه شما است.

در صورتی که بیماری خاصی داشته یا باردار باشید نیز باید از پزشک خود برای سوار شدن به هواپیما، مجوز دریافت کنید. این مجوز به مدت ۴۸ ساعت اعتبار دارد.

مدارک لازم برای خرید بلیط هواپیما خارجی

مدرک مورد نیاز برای خرید بلیط هواپیما خارجی، کارت شناسایی شماست، با این حال باید مدارک دیگری نیز هنگام خروج از کشور به همراه داشته باشید که در ادامه آن‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

مدارک شناسایی برای خرید بلیط هواپیما خارجی

مدارکی مانند کارت ملی، شناسنامه، کارت پایان خدمت یا گواهینامه می‌توانند هویت شخصی شما را اثبات کنند. از میان این مدارک، کارت ملی و شناسنامه، اعتبار بیشتری نسبت به سایرین دارند و بهتر است که حتما آن‌ها را آماده کنید. این مدارک را حتما پس از خرید بلیط و ورود به فرودگاه نیز همراه خود داشته باشید.

پاسپورت

در سفر خارجی حتما باید پاسپورت معتبری که بیشتر از ۶ ماه اعتبار داشته باشد، همراه خود داشته باشید. علاوه بر این، در صورتی که مقصد مورد نظرتان به ویزا نیاز داشته باشد، باید مدت‌ها قبل از سفر، به سفارتخانه مربوطه مراجعه کرده و نسبت به اخذ ویزا اقدام کنید.

بلیط رفت و برگشت

کشورها معمولا برای اینکه اطمینان حاصل کنند که هدف شما از سفر، ماندن نیست و به موقع به کشور خود بازمی‌گردید، معمولا تقاضا می‌کنند که هنگام ورود به کشورشان، بلیط برگشت را نیز همراه خود داشته باشید.

فیش پرداخت عوارض خروج از کشور

چند ساعت قبل از پرواز به فرودگاه وارد شوید و عوارض خروج از کشور را در آن‌جا پرداخت کنید. اگر دلتان نمی‌خواهد پیش از پرواز، در شلوغی فرودگاه در صف شعب بانکی بایستید، می‌توانید عوارض خروج را در روز قبل پرداخت کرده و فیش را همراه خودتان به فرودگاه ببرید.

همه چیز در مورد خرید بلیط هواپیما

بهترین زمان خرید بلیط هواپیما چه زمانی است؟

در سفرهای داخلی، اگر می‌خواهید سفری مقرون به صرفه داشته باشید و در هزینه‌های خود صرفه جویی کنید تا بتوانید سفرهای بیشتری انجام دهید، به شما پیشنهاد می‌کنیم که در روزهای وسط هفته و ایامی به غیر تعطیلات رسمی، سفر کرده و بلیط خود را تهیه کنید.

در سفرهای خارجی، بهتر است سه الی چهار هفته قبل از پرواز، برای خرید بلیط هواپیما اقدام کنید. به هیچ عنوان، خرید بلیط را به روزهای پایانی و نزدیک سفر موکول نکنید، چراکه ممکن است موفق به خرید بلیط نشوید.

نحوه گرفتن بلیط هواپیما در فرودگاه

اگر مایل به خرید اینترنتی بلیط هواپیما نباشید و بخواهید بلیط خود را به روش سنتی و حضوری از فرودگاه تهیه کنید نیز، این امکان برایتان فراهم است. قیمت بلیط هواپیما از فرودگاه در برخی مواقع، ارزان‌تر تمام خواهد شد. اما باید این را هم بدانید که این روش، ریسک‌های خاص خود را هم به همراه دارد. ممکن است تمامی بلیط‌ها به فروش رفته باشند و شما به موقع به پرواز مد نظر خود نرسید. البته می‌توانید خرید خود را به صورت تلفنی نیز انجام دهید. برای این منظور با فرودگاه تماس گرفته و اطلاعات خود را به متصدی ارائه کنید. در این روش، اطلاعات پرواز و بلیط از طریق پیام کوتاه برای شما ارسال خواهد شد.

همه چیز در مورد خرید بلیط هواپیما

بعد از خرید اینترنتی بلیط هواپیما چه باید کرد؟

بعد از خرید اینترنتی بلیط هواپیما، فایل بلیط را دانلود کرده و از آن پرینت بگیرید. همچنین ایمیل یا پیامکی مبنی بر خرید بلیط و اطلاعات آن برای شما ارسال خواهد شد. بعد از اینکه به فرودگاه وارد شدید، باید کارت پرواز خود را دریافت کنید. برای این منظور به گیت ایرلاینی که بلیط خود را از آن تهیه کرده‌اید، رفته و مدارک خود را تحویل دهید. متصدی، کارت پروازتان را به شما تحویل خواهد داد. در همین هنگام، تحویل بار نیز انجام خواهد شد. وسایل و چمدان‌های شما چک خواهند شد و آن‌ها را به بخش بار انتقال می‌دهند. در صورتی که اضافه بار داشته باشید، باید هزینه آن را پرداخت کنید. برای پروازهای خارجی، در این مرحله، قبض خروج به شما تحویل داده می‌شود که باید آن را به همراه کارت پرواز و فیش عوارض خروج به متصدی چک پاسپورت تحویل دهید. او در نهایت شما را به سمت سالن انتظار هدایت می‌کند. سپس به گیت خروجی رفته و سوار هواپیما شوید.

برای خرید بلیط هواپیما چه باید کرد؟

برای خرید بلیط هواپیما می‌توانید از سه روش مختلف استفاده کنید. این روش‌ها عبارتند از:

  • خرید حضوری بلیط هواپیما از آژانس‌های مسافرتی
  • خرید تلفنی و حضوری بلیط هواپیما از فرودگاه
  • خرید اینترنتی بلیط هواپیما

راهنمای خرید اینترنتی بلیط هواپیما

برای خرید اینترنتی بلیط هواپیما به سایت فلایت گیت با آدرس flightgate.ir مراجعه کنید. سیستم رزرواسیون بلیط هواپیما فلایت گیت، این امکان را فراهم کرده است تا شما بتوانید به راحتی قیمت بلیط هواپیما در ایرلاین‌های مختلف را بررسی و مقایسه کرده و در نهایت خریداری کنید. در این وب سایت همچنین می‌توانید بلیط‌های چارتری و لحظه آخری که با قیمت‌های استثنایی و باورنکردنی ارائه می‌شوند را تهیه کنید. تنها کافیست که نوع بلیط، تعداد نفرات، مقصد و تاریخ رفت و برگشت سفر خود را تعیین کرده و در فلایت گیت، پروازهای موجود را جستجو کنید. در نهایت با پرداخت هزینه، خرید بلیط شما قطعی خواهد شد.

کد خبر: ۲۲۱٬۳۵۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha