۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۹
لزوم توجه بیشتر در مقابله با سرمازدگی در برخی استان‌های کشور

لزوم توجه بیشتر در مقابله با سرمازدگی در برخی استان‌های کشور

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: به خاطر جدی بودن سرمازدگی در برخی استان‌های کشور، جلوگیری از تبعات آن لازم است.

به گزارش بازار، محمدمهدی برومندی افزود: در استان‌های مختلف کشور همچون استان‌های آذربایجان، فارس، سمنان، خراسان و همدان، سرمازدگی‌ها خیلی جدی است و محصولات مختلف از زعفران تا انگور متحمل خسارت شده‌اند.

معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی اظهار داشت: تلاش ما بر این است تسهیلات مورد نیاز را از محل اعتبارات ستاد مدیریت بحران تامین و پرداخت کنیم.

وی با بیان اینکه استان همدان از استان‌های خوب در تولید محصولات باغی است و نقش محوری در تولید این محصولات دارد، تصریح کرد: بیش از ۸۰۰ هزار تُن انواع محصولات باغبانی در این استان تولید می‌شود که در شهرستان ملایر به عنوان یکی از قطب‌های مهم باغبانی کشور، سالانه ۳۰۰ هزار تُن محصولات باغبانی در سطح ۲۳ هزار تُن تولید می‌شود.

برومندی با بیان اینکه ملایر قطب جهانی انگور و یکی از قطب‌های تولید انگور کشور است، ادامه داد: حدود ۱۱ هزار هکتار انگور در این شهرستان وجود دارد که به دلیل سرمازدگی از ۳۰۰ هزار تُن انگور تولیدی، نزدیک به ۱۸۰ هزار تُن آن دچار خسارت سرمازدگی بسیار جدی شد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی تاکید کرد: توصیه و برنامه وزارت جهاد کشاورزی به کشاورزان این است که حتما از نظام بیمه‌ای و ظرفیت بیمه‌ای استفاده کنند که بخش کوچکی از خسارت‌های وارده را می‌تواند جبران کند.

کد خبر: ۲۲۱٬۳۴۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha