۲۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۸
هفت روند تحول دیجیتال در سال ۲۰۱۹
بازار بازخوانی می کند؛

هفت روند تحول دیجیتال در سال ۲۰۱۹

با همان سرعتی که تحولات دیجیتال در حال حرکت است، شرکت‌های با فناوری پیشرفته، این دگرگونی را با تغییر فناوری‌هایی که هر روز با آن کار می کنیم تغییر می‌دهند؛ بدون شک، این هیجان انگیز خواهد بود.

بازار - سعید درخشی مقدم: تفاوت دقیق بین روند کلی تحولات دیجیتال و روند تحول دیجیتال در صنایع با فناوری پیشرفته چیست؟ به نظر می‌رسد یک تفاوت بزرگ وجود دارد. در این مسئله همبستگی متقابل میان راه حلی که پیشنهاد می‌شود، در مقابل آن فناوری که برای ارائه آن استفاده می شود، وجود دارد. به عبارت دیگر، فناوری پیشرفت، یک ربات چت chatbot نیست، بلکه این پردازش زبان طبیعی و هوش مصنوعی است که ربات چت را توانمند می‌سازد. این چراغ هوشمند نیست که اهمیت دارد، این شبکه اینترنت اشیاء و پردازش داده است که امکان برقراری ارتباط زمان واقعی با مشتریان را فراهم می کند.

اما چرا این امر مهم است؟ در بازار امروز، این روند تحولات دیجیتال در صنایع با فناوری پیشرفته است که تحول دیجیتال برای بقیه را شکل می‌دهد. همه ما می دانیم که تجربه مشتری در حال تحول دیجیتال است. اما این که چگونه شرکت های فناوری امروز تصمیم می گیرند که به خواسته‌های مشتریان رسیدگی کنند چرا که در اقتصاد امروز آنچه پس از خرید اتفاق می‌افتد نیز به اندازه آنچه منجر به خرید می‌شود مهم است، مدل‌های مشتری شدن منطبق با هنجارهای جدید است و آنچه رهبران بازار را به وجود می‌آورد توانایی ایجاد علاقه و صرفه‌جویی در زمان مشتریان است. این همان چیزی است که مسیر تحول برای کل بازار را تعیین می‌کند.

اگر بخواهیم صادق باشیم، دشوار است که روند تحول دیجیتال انحصاری برای صنایع با فناوری پیشرفته را مشخص کنیم، زیرا بسیاری از آنها به یکدیگر وابسته هستند. اما در اینجا چند مورد وجود دارد که نقاط تمرکز شرکت‌های با فناوری پیشرفته بوده و خواهند بود. این فناوری‌ها قادر بودند تحول دیجیتال را در سراسر صنایع در سال ۲۰۱۹ ایجاد نمایند:

۱. تحول دیجیتال هوش مصنوعی

هوش مصنوعی «و هر چیز دیگری که همراه با آن است». هوش مصنوعی بسیار بیشتر از ربات‌های چت و شخصی‌سازی ایمیل است. یادگیری ماشینی و گونه‌های یادگیری عمیق به تغییر کل صنایع می‌انجامد. آنها فناوری‌هایی هستند که شغل‌هایی ایجاد می کنند که هرگز تصورش را نمی‌کنیم و خدماتی که هرگز فکرش را نمی‌کنیم. همانطور که در سال ۲۰۱۹ جلو می رفتیم، شرکت‌های با فناوری پیشرفته را می‌بینیم که به دنبال تقویت عملکرد خود در زمینه هوش مصنوعی، یادگیری ماشین و یادگیری عمیق هستند، تا فناوری‌ها بتوانند در دنیای تجاری معمولی به طور گسترده‌ای پذیرفته شوند.

به طور کل، تفاوت زیادی بین نحوه پاسخ دادن Siri دستیار صوتی مجازی اپل و Alexa دستیار صوتی مجازی آمازون به صدا وجود دارد. در سال ۲۰۱۹، فناوری های پیشران این خدمات و کیفیت آنها یک تحول دیجیتال بودند.

۲. تحول دیجیتال رایانش ابری

از دیدگاه فناوری پیشرفته، یک رایانش ابری با دسترسی نزدیک و سریع برای پردازش تمام داده‌های جمع آوری و یکی شده، در تحول دیجیتال ضروری است.

مهم نیست که آیا رایانش عمومی یا خصوصی است و یا با رایانش در مه (که به عنوان رایانش در لبه ۱ نیز شناخته می شود) مواجهیم، چرا که می دانیم شرکت‌های فناوری پیشرفته بیش از هر زمان دیگر برای ایجاد فضای ابری کارآمدتر، قابل دسترس‌تر و ایمن‌تر در تلاشند تا از شرکت‌ها برای توسعه اینترنت اشیاء، پردازش داده و مانند آن پشتیبانی کنند. چنانچه یک جایگزین برای رایانش ابری در سال آینده نیز ایجاد شود، تعجب‌آور نیست.

۳. تحول دیجیتال تجربه کاربر UX و تجربه مشتری CX

این دو در حقیقت یک فناوری نیستند، بلکه یک حالت ذهنی هستند، با این حال جزئی از هفت روند تحول دیجیتال محسوب می‌شوند. صنایع پیشرفته امروز، مجبورند ذهنیت خود را از توسعه «محصولات جذاب جدید» به توسعه «راه‌حل» هایی تغییر دهند که باعث می‌شود محصولات و خدمات جذاب‌تری توسعه یابد. دیگر زمان «آنچه ما می توانیم انجام دهیم» نیست، بلکه زمان آن است که ما چگونه می‌توانیم تجربه مشتریانمان را برای محصولات خاص بهبود دهیم یا ارتقا بخشیم و یا اینکه آنان را درگیر این محصولات نماییم.

۴. تحول دیجیتال تصمیمات مبتنی بر داده

بازار کسب‌وکار به سمت تصمیم‌گیری مبتنی بر داده‌ها حرکت می کند و شرکت‌های با فناوری پیشرفته با ایجاد فرآیندها و توانایی‌های لازم برای پردازش داده‌ها به صورت قابل اعتماد در زمان واقعی پاسخ می دهند. با این وجود، اگر داده‌های شما خراب، قدیمی و یا ناقص باشد، نمی توانید یک تصمیم با پشتیبانی داده ایجاد کنید. شرکت های فناوری با دقت کار می کنند تا مفهوم تصمیم‌گیری مبتنی بر داده‌ها را به عنوان یک راه قابل اطمینان در تحول دیجیتال از طریق توسعه زیرساخت ها، نرم افزار و خدماتی که می تواند به پشتوانه داده ایجاد شود، به وجود آورند. با این کار، کارایی و انتخاب‌های کسب‌وکار هوشمندانه‌تر برای همه ما می بیشتر می‌شود.

۵. تحول دیجیتال واقعیت افزوده AR، واقعیت مجازی VR و واقعیت ترکیبی MR

آیا می دانید چرا واقعیت مجازی از برخی کاربردهای جزئی خاص فراتر نرفت؟ چون شرکت‌های با فناوری پیشرفته به اندازه واقعیت افزوده بر واقعیت مجازی تمرکز ندارند. این تصمیمات پشت صحنه است که مشخص می کند چه نوع فناوری در هر سال به ما برسد.

در گذشته، بسیاری از شرکت‌های فناوری پیشرفته متوجه شدند که مسائل مربوط به واقعیت مجازی بسیار زیادی وجود دارد که می‌تواند سودآور باشد. اما اکنون، که واقعیت افزوده در دنیای کسب و کار جای پای خود را پیدا کرده، ما شاهد یک حرکت برای کشاندن واقعیت مجازی و واقعیت ترکیبی به خط مقدم استفاده مصرف‌کننده هستیم. ما شاهد شرکت‌های با فناوری پیشرفته‌ای هستیم که تمرکز نموده‌اند که واقعیت مجازی را در دسترس شرکت‌ها و مصرف کنندگان قرار دهند.

۶. تحول دیجیتال بلاک‌چین

در حالی که کماکان در روزهای اولیه این فناوری هستیم، به نظر می‌رسد بلاک‌چین تعداد بسیار زیادی کاربرد را در بر می‌گیرد که باعث می‌شود به عنوان یک نقطه تمرکز برای شرکت‌های با فناوری پیشرفته برای توسعه محصولات و خدمات ادامه دهد. فناوری بلاکچین شاید مهمترین تحول دیجیتال در عصر حاضر باشد. بسیاری از موارد استفاده اولیه در مورد رمزارزها به وجود آمد، اما شرکت‌ها در حال پیدا کردن موارد بیشتر استفاده برای بلاک‌چین در مفاهیمی مانند امن‌سازی معاملات و اعتبارسنجی اصالت محصول هستند.

با توجه به اینکه حریم خصوصی، امنیت و دقت در میانه طوفان داده‌ها مهمتر از همیشه شده، مطمئنا بلاک‌چین راه خود را به سوی قرار گرفتن در ترکیب فناوری‌های پیشرو ادامه می دهد. 

۷. تحول دیجیتال اتصال

همانطور که اشاره شد، همه این فناوری ها به نوعی متصل هستند، به این دلیل که آنها به یکدیگر متکی هستند تا محصولات فناورانه نهایی‌شان را که ما در همه بازارها استفاده می‌کنیم، عرضه کنند. به عنوان یک تحول دیجیتال، اینترنت اشیاء نیاز به کار با پوشیدنی‌ها و انتقال داده‌ها از طریق فضای ابری دارد تا شرکت‌ها بتوانند بازاریابی خود را برای کاربران شخصی‌سازی کنند. این به معنای واقعی یک پازل فناوری غول پیکر است، با قطعاتی در حال جابجایی توسط عواملی دیگر. امروزه صنایع با فناوری پیشرفته هستند که قطعات را کنار هم می‌چینند. بنابراین، ما همچنان تمرکز بر دستگاه های هوشمند (برای پردازش داده‌ها) و اینترنت اشیاء (به ویژه زیرساخت آن و نحوه اتصالش به هر چیز دیگری) در سال آینده خواهیم دید.

به نظر می رسد با همان سرعتی که تحولات دیجیتال در حال حرکت است، شرکت‌های با فناوری پیشرفته این دگرگونی را با تغییر فناوری‌هایی که هر روز با آن کار می کنیم تغییر می‌دهند. بدون شک، این هیجان انگیز خواهد بود.

کد خبر: ۲٬۲۱۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha