۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۰
مالیات بر سوداگری سفته بازی در بازار را تضعیف می کند
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس:

مالیات بر سوداگری سفته بازی در بازار را تضعیف می کند

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: برخی از کشورهای بزرگ دلار را از مبادلات تجاری خود حذف کرده اند لذا ما با ارتباط با این کشورها می توانیم مشکلات در حوزه دلار را تا حدودی برطرف کنیم.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، بهروز محبی نجم آبادی، گفت: یکی از موضوعاتی که به صورت جدی اقتصاد کشور را تحت شعاع قرار داده نگاه دلاری به مسائل است.

وی با بیان اینکه در بخش مربوط به دلار مستلزم تصمیمات گسترده ای هستیم، گفت: برخی از کشورهای بزرگ دلار را از مبادلات تجاری خود حذف کرده اند لذا ما با ارتباط با این کشورها می توانیم مشکلات در حوزه دلار را تا حدودی برطرف کنیم.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تولید نقطه کانونی همه تحولات اقتصادی کشور است، بیان کرد: تا زمانی که جهش تولید به درستی در کشور رخ ندهد و تولید صادرات محور منجر به ارز آوری گسترده نشود و توانمندی های داخلی و اشتغال ایجاد نشود، مشکلات اقتصادی کشور ادامه پیدا خواهد کرد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با اشاره به ایرادات درباه توزیع ثروت در کشور تصریح کرد: با ضریب جینی بالایی که در دهه اخیر در کشور رخ داد بسیار ضرر کردیم و در حوزه عدالت مشکلات جدی داریم. همچنین ما در حوزه توزیع ثروت و سرمایه مشکلات اساسی داریم که باید برطرف شود.

وی با اشاره به اینکه ما در موضوع پایه های مالیاتی و اخذ مالیات مشکلات جدی داریم، بیان کرد: مالیات بر سوداگری به درستی می تواند سفته بازی در بازار را تضعیف کند و حتما باید اجرای این موضوعات در دستور کار باشد.

کد خبر: ۲۲۱٬۲۲۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha