۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۹
تحقق رشد تولید و مهار تورم در گرو رفع موانع تولید و صادرات
معاون اقتصادی گروه توسعه اقتصادی تدبیر مطرح کرد

تحقق رشد تولید و مهار تورم در گرو رفع موانع تولید و صادرات

طلاکش معاون اقتصادی و سرمایه گذاری گروه توسعه اقتصادی تدبیر به بازار گفت: هر چقدر شرایط داخلی برای تولید و صادرات در کشور تسهیل شود نقش تحریم های اقتصادی خارجی کمرنگ تر می شود.  

بازار؛ گروه ایران: امسال نمایشگاه توانمندی های صادراتی ایران متفاوت تر از سال های پیش از کرونا برگزار شد. در این رویداد نه تنها تولیدکنندگان کشور با حضور گسترده خود توانستند آخرین دستاوردهای شان را عرضه کنند بلکه شرایط برای انجام مذاکرات آینده ساز آن ها با تجار خارجی که به کشور دعوت شده بودند نیز فراهم شد.

در این رابطه حسین طلاکش معاون اقتصادی و سرمایه گذاری گروه توسعه اقتصادی تدبیر با اشاره به اینکه نمایشگاه توانمندی های صادراتی ایران بعد از چند سال وقفه به دلیل شیوع بیماری کرونا امسال برگزار شد به بازار گفت: برگزاری نمایشگاه ایران اکسپو به خوبی توانست توانمندی های صادراتی کشور را به نمایش بگذارد.

وی افزود: این نمایشگاه در شرایطی برگزار شد که ایران همچنان تحت تحریم های خصمانه غربی ها است. بنابراین هر چقدر بتوانیم مقدار درآمدهای ارزی و صادرات را افزایش دهیم به نفع کشور است؛ چرا که به واسطه افزایش درآمدهای ارزی می توان فشارهای اقتصادی ناشی از تحریم ها را کاهش داد. خوشبختانه نمایشگاه ایران اکسپو نیز به خوبی برگزار شد و گفته می شود که حداقل یک میلیارد دلار قرارداد با کشورها و تجار خارجی منعقد شده است.

کاهش نقش تحریم ها با اجرای سیاست های صادراتی

طلاکش با اشاره به اینکه از ۷۰ کشور دنیا برای کسب اطلاعات درباره توانمندی های ایران حضور یافته بودند اظهار داشت: علاوه بر حضور ۷۰۰ شرکت داخلی در نمایشگاه توانمندی های صادراتی ایران، هزار و ۲۰۰ نفر تاجر و بازرگان نیز در این رویداد حضور یافتند. بر این اساس برآورد اقتصادی که انجام شده به نظر می رسد حداقل یک میلیارد دلار قرار صادراتی منعقد شده باشد که رکوردی بزرگ در حوزه برگزاری رویداد نمایشگاهی صادرات محور برای کشور است.

بیش از یک میلیارد دلار قرارداد صادراتی با کشورهای مهمان ایران اکسپو منعقد شده است

معاون اقتصادی و سرمایه گذاری گروه توسعه اقتصادی تدبیر با اشاره به حضور قابل توجه گروه توسعه اقتصادی تدبیر در نمایشگاه توانمندی های صادراتی ایران گفت: بیش از ۴۰ شرکت از گروه های دارویی، ‌ انرژی، کشاورزی و غیره در این رویداد شرکت کردند که برخی از آن ها تجربه صادراتی خوبی داشتند و برخی دیگر هم توانستند از این فرصت برای آغاز صادرات محصولاتشان استفاده کنند.

وی با اشاره به مذاکراتی که گروه دارویی برکت و کشاورزی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام در نمایشگاه ایران اکسپو با تجار خارجی انجام دادند ادامه داد: امیدواریم پیگیری های خوبی از سوی همکاران ما در گروه توسعه اقتصادی تدبیر انجام شود تا مذاکراتی که شده به نتایج ارز آور و مناسبی منتج شود.

ضرورت همکاری تمامی دستگاه ها برای تحقق شعار امسال

طلاکش با اشاره به اینکه دستاوردهای اقتصادی گروه توسعه اقتصادی تدبیر مورد توجه کشورهای منطقه به ویژه عمان و برخی از کشورهای آفریقایی قرار گرفته است بیان کرد: انتظار می رود به دنبال مذاکراتی که انجام شده در آینده شاهد انعقاد قراردادهای خوبی در حوزه های اقتصادی باشیم.

وی با اشاره به اینکه باید در سایر رویدادهای نمایشگاهی هم از فرصت ها در راستای افزایش صادرات کشور و ارزآوری بهره مند شویم افزود: انتظار داریم مدیران و معاونان شرکت های گروه توسعه اقتصادی تدبیر در سایر نمایشگاه های این چنینی حضور فعالی داشته باشند و از فرصت ها نهایت استفاده را برای ارزآوری ببرند؛ چرا که درحال حاضر ارزآوری و صادرات برای کشور در درجه بسیار حیاتی قرار دارد و انتظار می رود با پیگیری فعال در این حوزه بر درآمدهای ارزی کشور افزوده شود.

همگی باید دست به دست هم دهیم تا نه تنها موانع تولید برطرف شود بلکه صادرات نیز افزایش یابد

معاون اقتصادی و سرمایه گذاری گروه توسعه اقتصادی تدبیر با اشاره به اینکه برگزاری رویدادهای صادرات محور در تحقق شعار امسال نقش مهمی را ایفا می کند ادامه داد: مقام معظم رهبری به خوبی دو نکته مه یعنی مهار تورم و رشد تولید را در شعار امسال قرار دادند؛ چرا که هر دو این نکات نیاز کشور است.

وی ادامه داد: برای تحقق مهار تورم و رشد تولید همگی باید دست به دست هم دهیم تا نه تنها موانع تولید برطرف شود بلکه صادرات نیز افزایش یابد. در این راستا مسئولان وزارت صمت، وزارت اقتصاد، بانک مرکزی و غیره همگی باید تلاش کنند تا شرایط تولید تسهیل شود و تورم کاهش یابد.

کد خبر: ۲۲۱٬۲۰۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha